TRICKY U MOČVARI /

Autistične balade i mračni trip bristolskog trip-hop čudaka

Image
Foto: YouTube

Na trenutke se stvarno činilo kako prisustvujemo nekakvoj ispovijedi potpuno slomljenog, razočaranog čovjeka koji je kauč kod psihijatra nekim čudom zamijenio prigodno zamračenom pozornicom

30.1.2016.
16:53
YouTube
VOYO logo

Prvi samostalni koncert Trickyja u Zagrebu dočekivali smo u svjetlu prekinutog splitskog nastupa prethodne večeri, kada je publika iziritirala trip-hop veterana neprestanim i glasnim pričanjem, te očekujući rekordnu, gotovo nezabilježenu gužvu u nekoliko dana ranije rasprodanoj Močvari.

Klub na Savskom nasipu bio je dupkom pun, iako su spomenute informacije i polufinalna utakmica rukometaša nekoliko desetaka ljudi ipak natjerali da odustanu od dolaska i omoguće nam koliko-toliko nesmetano uživanje u nešto manje od sat i pol dugom koncertu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tricky je došao u sličnom raspoloženju, nezainteresiran za bilo kakav oblik komunikacije s publikom pa je većinu vremena proveo pjevajući i repajući okrenut leđima ili zatvorenih očiju, skoro pa potpuno nesvjestan bilo čega što se u datom trenutku događalo oko njega. Publika se dobro zabavljala uzvikujući „pssst“ između skoro svake pjesme, a strah od ponovnog prekidanja koncerata rastao je usporedo s brojem novih pjesama koje su se nizale u prvom dijelu njegovog seta.

Naime, većina Hrvata na ovakve svirke i dalje dolazi očekujući presjek najvećih hitova izvođačeve karijere te čekanje do izvedbe istih krati glasnim razgovorima primjerenih ispijanju piva u nekoj birtiji. Samim time, atmosfera takvih koncerata najčešće proključa tek u završnici, što se potvrdilo i u Močvari. Glavni junak naše priče i sam je pridonio time, bazirajući set-listu (barem u prvom dijelu) na tjeskobnom i uznemirujuće mračnom novom albumu „Skilled Mechanics“. Odjeven u nešto što biste prije očekivali na nekom poludjelom beskućniku, producent i glazbenik pravoga imena Adrian Thaws nerazgovjetno je mumljao introspektivne stihove meditativnih i sporih pjesama poput „I'm Not Going“, za ovu priliku proširenu fenomenalnim instrumentalnim introm, „Diving Away“ i „Don't Go“. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na trenutke se stvarno činilo kako prisustvujemo nekakvoj ispovijedi potpuno slomljenog, razočaranog čovjeka koji je kauč kod psihijatra nekim čudom zamijenio prigodno zamračenom pozornicom. Elektronska glazba u petak se tako povukla u korist nečeg bližeg sjetnom, hipnotičkom indieju ili art-rocku, uz tek povremeno prebacivanje u višu brzinu tijekom kojeg su mi Tricky, gitarist i bubnjar u jednom trenutku zazvučali kao Iggyjevi Stoogesi.

Usputni štovatelji njegovog rada, ili bolje rečeno oni koji su u Močvaru stigli kako bi se sjetili svog heroja iz devedesetih, došli su na svoje izvedbom „Overcome“ s mitskog debija „Maxinquaye“, poslije čega se repertoar sve češće vraćao u prošlost, uz vrhunac dosegnut s „Nothing's Changed“. Regularni dio koncerta, kao i bis, završili su iznenadnim odlaskom s pozornice, čime je najnapušeniji predstavnik slavne bristolske scene zadržao image nepredvidljivog, pomalo namćorastog tipa kojem je i dalje najvažnije da zabavi samoga sebe i zadovolji vlastite artističke kriterije.

Za razliku od nastupa na INmusicu, kojeg se velikim dijelom moglo provesti plesajući, ovoga smo puta pristvovali jednom ogoljenom, gotovo autističnom Trickyju, no i u takvom izdanju priredio nam je stvarno dobar iako sasvim drugačiji koncert.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo