SUZDRŽANIJI NEGO PRIJE /

ANKETA Počinje šopingmanija, ali Hrvati su odlučili štedjeti: Koliko planirate potrošiti na darove?

Image
Foto: Shutterstock

Više od petine građana potrošit će manje nego 2018., a 61 posto njih na darove će dati najviše 500 kuna

20.12.2019.
23:17
Shutterstock
VOYO logo

Premda je uoči božićnih i novogodišnjih blagdana potrošnja već tradicionalno na vrhuncu, čini se da će ove godine manje građana kupovati božićne darove.  

Rezultati istraživanja, koje su proveli magazin "Ja trgovac" i agencija Hendal, pokazali su da velika većina građana planira kupnju božićnih darova (80,9 %), iako je riječ o blagom padu u odnosu na prošlu godinu kada je to činilo njih 84,8 posto. Pritom će približno podjednak broj njih na darove potrošiti do 200 kn (30 %) i do 500 kn (31,9 %). Do 1000 kn planira potrošiti 13,7 % građana, a više od 1000 kn izdvojit će njih 5,2 %. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina građana ističe kako na darove planira potrošiti jednak iznos kao i prošle godine (61,2 %), dok je 22,9 % onih koji planiraju potrošiti manje nego 2018., a 15,9 % je onih koji namjeravaju potrošiti više. 

Više od polovine ispitanika (54,8 %) namjerava barem dio kupnje obaviti na internetu, što predstavlja znatan porast u odnosu na 2018. godinu kada je to planiralo 41,8 % građana i 2017. kada je takvih kupaca bilo 37,6 posto. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Samo iskustvo kupnje darova za najveći broj građana predstavlja zadovoljstvo (48,2 %), dok samo manji broj navodi da im ta kupnja predstavlja stres (15,8%). Kod nešto više od trećine kupaca (36 %) kupnja darova izaziva podijeljene osjećaje, u isto vrijeme predstavlja im i zadovoljstvo i stres. 

Ipak, u odnosu na prethodnu godinu uočava se povećanje udjela ispitanika kojima kupnja božićnih darova predstavlja stres jer je takvih lani bilo 10,7 posto.

Nakon što prođu blagdani većina građana će ostati kući, tj. neće ići na skijanje, odnosno zimovanje (89,9 %), dok ih 10,1 % planira putovanje, što predstavlja povećanje broja putnika u odnosu na prethodnu godinu kada je to planiralo njih 6,1 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo