Granični prijelaz Bajakovo nalazi se usred jednog od najvažnijih europskih prometnih koridora, koji prolazi kroz Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Makedoniju i Grčku.
Prije nego što je tijekom dana Vlada odlučila djelomično otvoriti granicu, Hrvatska je jučer prvo obustavila sav teretni promet na ulazu u iz Srbije, čime su se sa srpske strane stvorile kolone kamiona dulje od 20 kilometara. To je bio politički odgovor Hrvatske na poteze Srbije u izbjegličkoj krizi.
Naime, srpske vlasti su izbjeglice koje im iz Makedonije stižu do Beograda, prestale slati u Mađarsku, na granični prijelaz Horgoš, koji je dosad bio glavna migrantska ruta. Umjesto toga, voze ih direktno na granicu s Hrvatskom, pa je naša Vlada reagirala zatvaranjem Bajakova, i Srbiji dala uvjet - prijelaz će se otvoriti tek kad Srbija prestane slati sve izbjeglice u Hrvatsku.
Kroz Bajakovo dnevno prođe oko 7.000 vozila, a prema procjeni Hrvatske gospodarske komore, gospodarstvo bi zabranom teretnog prometa svaki dan gubilo 1,6 milijuna eura u izvozu prema Srbiji i MAđarskoj.
U igre oko granica nakratko se uključila i Slovenija, koji je zbog velikog priljeva izbjeglica u jednom trenutku zatvorila promet na Bregani, najvećem graničnom prijelazu s Hrvatskom i drugoj ključnoj točki istog koridora.
U Hrvatsku je iz Srbije od početka krize stiglo više od 35.000 izbjeglica, a osim Tovarnika, mnogo njih danas je granicu prelazilo preko Bapske, nedaleko od Tovarnika.
Hrvatska ih, nakon što uđu na naš teritorij, prema zapadnoj Europi vozi u dva pravca. Jedna je ruta autobusima do Baranjskog Petrovog sela, gdje izbjeglice prelaze mađarsku granicu. Druga ide vlakom iz Tovarnika do Botova, mjesta u blizini Koprivnice, na samoj mađarskoj granici, gdje u tu zemlju ulaze pješke ilegalnim putevima.
Tovarnik-Botovo je postala ključna izbjeglička ruta, kojom je od petka prevezeno više od 14.000 izbjeglica.