ZAGREB - Američki vlasnici licence Ultra Europe
festivala i njegovi organizatori u Hrvatskoj tvrtka Adria MM
produkcija žele da festival ostane i dalje u Hrvatskoj, a nakon
održanih sastanaka s čelnicima grada Splita, i taj je grad
iskazao interes i želju da Ultra i narednih godina dovede velik
broj ljubitelja elektronske glazbe u Hrvatsku.
Ultra Europe jedan je od najvećih svjetskih i europskih festivala
elektronske glazbe koji će se u Hrvatskoj ove godine održati
treći put s više od 70 izvođača, većinom najjačih imena DJ-eva, a
za razliku od prva dva izdanja kada je trajao tri dana, ove
godine će to biti sedam.
To je ujedno u Hrvatskoj i najveći multimedijski megaspektal jer
osim nastupa izvođača, filmovi, video snimke, fotografije i drugi
prilozi 'vrte' se na društvenim mrežama, portalima, televizijama
i ostalim medijima.
Svake godine je i sve više posjetitelja - na prvoj Ultri bilo ih
je oko 70 tisuća, na drugoj već više od 150 tisuća iz gotovo 80
zemalja svijeta, dok bi ih na ovoj trećoj moglo biti više od 200
tisuća. Naime, samo tijekom događanja u Splitu organizatori
očekuju najmanje 180 tisuća posjetitelja, a kako se nakon toga
još nastavlja na Hvaru, Braču i Visu, ističe u razgovoru za Hinu
event menadžerica iz Adria MM produkcije i jedna od
koordinatorica organizacije Ultre Dunja
Dragojević.
"Istina je da su za preuzimanje Ultre izniman interes pokazali
Malta i Barcelona, štoviše nudili su vrlo konkretne uvjete, ali
od samog početka želja vlasnika licence iz SAD-a i nas iz Adria
MM produkcije bila je da Festival zadržimo u Hrvatskoj. Iskreno
govoreći, da je stvar samo u financijama i da je to jedini model
odabira destinacije, Ultra nikad ne bi bila održana u
Hrvatskoj".
"Zadnjih tjedana intenzivno smo pregovarali s državnim i lokalnim
institucijama o financijskoj i logističkoj podršci organizaciji
festivala, pogotovo na stadionu Poljud, na trajektima, zračnim
lukama, s komunalnim, redarskim i drugim službama", kaže
Dragojević dodajući da su početkom ovog tjedna razgovarali sa
splitskim čelnicima i postigli određene dogovore o podršci
grada.
Doprinos turizmu u suradnji s domaćim partnerima
Ultra Europe Splitu i Hrvatskoj donosi dobitak za turizam i za
lokalne proračune jer se primjerice samo prošle godine ukupna
potrošnja posjetitelja procjenjuje na oko 300 milijuna kuna, dok
organizatori godišnje investiraju oko 50 milijuna kuna.
Dio toga vrate od prodaje ulaznica, koje se prodaju po brojnim
domaćim i stranim 'kanalima', a dio ide od sponzora i
oglašavanja, ističe Dragojević.
"O odlasku Ultra Europe iz Hrvatske počelo se pričati još prošle
godine, ponude su stigle za promjenu lokacije, no cilj nam je od
samog početka bio zadržati Ultru u Hrvatskoj i pridonijeti
ukupnom turističkom proizvodu u suradnji s domaćim tvrtkama i
partnerima", poručuje.
Pritom posebno hvali suradnju sa splitskom Zračnom lukom preko
koje je lani došla bar polovica posjetitelja i više od 40
privatnih zrakoplova s posjetiteljima i izvođačima iz cijelog
svijeta, a dobru suradnju imaju i sa splitskom Turističkom
zajednicom i brojnim tvrtkama i službama.
"Surađujemo sa svima tko želi s nama, primjerice u suradnji sa
splitskom Turističkom zajednicom pokušali smo ove godine
razgovarati i s privatnim iznajmljivačima i drugim pružateljima
smještaja da se rast cijena pomalo zaustavi jer su lani 'letjele
u nebo', vidjet ćemo što će biti od toga, ali već sada sigurno
znamo da će se i ove godine tražiti krevet više, da će sve biti
puno, i da će potrošnja biti opet velika jer su posjetitelji tih
festivala izuzetno dobri potrošači", napominje Dragojević.
Iznosi i podatak da je na lanjskoj Ultri bilo sveukupno u svim
poslovima angažirano više od tisuću ljudi.
Nemjerljiva korist za promociju Hrvatske i Splita
"Da svaki od posjetitelja objavi samo jednu fotografiju iz
Hrvatske i Splita s Ultra festivala na bilo kojoj društvenoj
mreži ili forumskim portalima, to je već ogromna i besplatna
promocija za Hrvatsku. Dodamo li tome podatak da je lanjski
službeni film nakon festivala (tzv. official after movie) zajedno
s video objavama nastupa DJ-eva na internetu diljem svijeta do
sada pogledalo gotovo 6 milijuna ljudi, jasno je koliki je učinak
Ultre za promociju Hrvatske", ističe Dragojević dodajući da bi
takav film s tolikim dometom primjerice Hrvatsku turističku
zajednicu (HTZ) zasigurno puno koštao, a ovako je
besplatno.
Zaključno Dragojević poručuje i kako organizatori Ultre vjeruju
da nitko od lokalnih i nacionalnih predstavnika zapravo ne želi
izgubiti takav festival, tim više što se održava u terminu od 9.
do 16. srpnja, kada se turistički kapaciteti već godinama nešto
slabije pune.
Festival će ove godine trajati sedam dana, za razliku od
prošlogodišnjih tri. Podatak o interesu i značaju Festivala
potvrđuje činjenica kako će na Poljudu ovo ljeto nastupati gotovo
svi DJ-evi iz prvih deset najboljih izvođača na svijetu.