"Naučite ponovno voljeti", glavna je misao iza novog Alfa Romeo Juniora, prvog sportskog urbanog vozila ove legendarne talijanske marke koji je istovremeno posveta gradu u kojem je sve počelo.
Duhovni nasljednik Alfinih legendarnih modela MITo-a i Giuliette originalno se trebao zvati Milano, no zbog zakonskih ograničenja koja zabranjuju naziv gradova u imenima proizvoda, model je dobio ime Junior.
Sportski duh na gradskim ulicama
Alfa Romeo se ovim automobilom vraća na "bojno polje" B SUV segmenta i nastoji osvojiti mlade kupce urbanog sportskog duha svojim sportskim DNK-om i prepoznatljivim talijanskim dizajnom.
Junior, koji je u utorak predstavljen hrvatskoj javnosti, napravljen je na uspješnoj i provjerenoj, ali dorađenoj Stellantisovoj platformi, prvenstveno u području ovjesa sa čvršćim stabilizatorima, prilagođenom letvom upravljača s izravnijim prijenosom za bolje i preciznije upravljanje, kočnicama s većom snagom kočenja i prilagođenom odzivnosti pogonskih motora.
Sa svojih 4,17 metara dužine savršen je za gradske ulice, a istovremeno dovoljno stabilan za veće brzine na autocestama. Prtljažnik nudi 400 litara u električnoj i 415 litara u hibridnoj izvedbi, što ga čini vrlo praktičnim.
Coupeovski dizajn
Alfa Romeo je u dizajn Juniora utkala pravi sportski duh. Iako pripada B SUV segmentu, vanjski oblik ima pomalo coupeovski karakter. Posebno se ističe bočna elegantna linija koja dodatno dolazi do izražaja u kombinaciji s crnim krovom. Karakteriziraju ga padajuća linija krova i položeno stražnje staklo te strmo odrezan stražnji kraj koji odaje dojam snage, a inspiriran je nekim automobilima iz 60-ih godina prošlog stoljeća kada su se takvi dizajni koristili za poboljšanje aerodinamike.
Osim toga, prednji dio dajem agresivnosti i dinamike prednjim dijelom vizualno nižim u odnosu na stražnji.
Alfa nije zaboravila svoj prepoznatljiv identitet pa su prednja i stražnja svjetla zadržala svoj karakteristični 3+3 dizajn koji je postao zaštitni znak marke, kao i poznatu rešetku s prednje strane.
Juniorova unutrašnjost slijedi vanjski dizajn, ali s naglaskom na vozača. Cijela kontrolna ploča i komande su na dohvat ruke kako vozača ništa ne bi spriječilo da uživa u vožnji, a poseban dojam daje čak osam boja ambijentalnog osvjetljenja oko rubova instrumente ploče, središnje konzole i bočnih izvora ventilacije. U kabini vozači mogu uživati u ambijentalnom osvjetljenju koje nudi čak osam različitih boja, dok instrumenti spajaju modernu tehnologiju s tradicionalnim elementima.
Zanimljivo je da Junior dolazi s ugrađenim pomoćnikom s umjetnom inteligencijom – Chat GPT-om. Tu je i aplikacija za upravljanje funkcijama vozila, kao što su provjera lokacije, daljinsko planiranje rute ili upravljanje punjenjem kod električnih verzija.
Unutrašnjost nudi tri različite opcije, svaka s različitim razinama komfora. Osnovni Icona model dolazi s volanom presvučenim eko-kožom, dok verzija Spiga nudi crno-crvene tkanine i umjetnu kožu.
Za one koji traže vrhunski sport, tu je Corsa s oblogama od alkantare, volanom presvučenim kombinacijom kože i alkantare te sportskim sjedalima.
Električne i hibridna verzija
Od sigurnosnih sustava tu su prednji radar za automatsko kočenje u sekundi, autonomna vožnja drugog stupnja te prednja kamera kao i prepoznavanje biciklista i pješaka. Olakšanje kod pariranja nude 360 parkirni senzori i kamera za vožnju unazad te upozorenje za vozila u mrtvom kutu.
Junior dolazi u šest boja karoserije: Bijela, Glorious crvena, Stone siva, Crna, Siva i Plava, a kupci mogu birati među pet različitih dizajna naplataka. Tu su tri različite razine opreme – Core, Speciale i Veloce – kao i mogućnost odabira između hibridnog i dvije inačice električnog pogona s istim baterijama kapaciteta 54 kWh.
Hibridna verzija nazvana Ibrida nudi benzinca s elektromotorom integriranim u mjenjač s dvostrukom spojkom i 136 konjskih snaga. Može postići najveću brzinu od 206 kilometara na sat, a do stotke iz mirovanja može stići za 8,9 sekundi. Karakterizira ju inicijalno ubrzanje, manevriranje i parkiranje te spora vožnja u koloni u električnom načinu, kao i manevriranje pri malim brzinama u električnom načinu.
Električna inačica sa 156 konjskih snaga može potegnuti do 150 kilometara na sat, a do stotke dolazi za svega devet sekundi. Druga, jača električna inačica, ujedno najsportskija verzija Veloce, ima 280 konjskih snaga i do stotke može doći za manje od šest sekundi uz maksimalnu brzinu od 200 kilometara na sat.
Cijena se kreće od 28.490 eura za najpovoljniju verziju hibrida, dok najjači električni model Veloce doseže cijenu od 46.690 eura.
POGLEDAJTE VIDEO: Hrvatska pri dnu EU po broju električnih auta: 'Nije do tehnologije, ljudi teško mijenjaju navike'