Jesu li u ZET-u potpuno izgubili pamet?! Pročitajte kako bi nas sve kažnjavali

8.11.2013.
12:09
VOYO logo

Traže da se ukine pravo na zapošljavanje unutar Zagrebačkog holdinga i gradske administracije osobama koje su sudjelovale u napadima na njihove vozače i kontrolore. Jelić navodi da to ne bi trebao biti problem.

"Svakako je za zapošljavanje nužna potvrda o nekažnjavanju", obrazlaže on. Nadalje, smatra da bi grad švercerima trebao uskratiti bilo koji dokument koji može.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dok ne platite dug prema ZET-u, ne možete dobiti izvadak iz gruntovnice, uvjerenje o socijalnom statusu ili neki drugi papir koji izdaju tijela lokalne samouprave", pojašnjava. To nije sve. Predlaže i suspenziju prava na subvencionirani prijevoz na godinu dana ako je korisnik subvencije – student ili učenik, recimo – ulovljen bez karte.

"Ako već ne koristite subvenciju, onda ćete plaćati kartu 360 kuna umjesto sto kuna mjesečno", navodi. Uvjerava nas i da to ne treba zvati kaznom nego prevencijom, gdje svaki građanin za sebe treba reći: "Neću dopustiti da me kazne."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravi predlažu i da se vozačima i kontrolorima omogući da nesmetano zadrže putnika bez karte do dolaska policije, a ostale putnike da se pusti iz vozila. Ako bi to dovelo do zadržavanja tramvaja – šverceru bi se ispostavio račun!

Eliminirati švercanje

Nije mu poznato je li ijedan grad posegnuo za sličnim sankcijama, ali uvjeren je da bi ovim mjerama Grad Zagreb "bio na tragu da eliminira švercanje". Sindikalci u javnom prijevozu u Münchenu su, kaže, šokirani brojem švercera u Zagrebu.

"Kolega mi se šokirao kad je čuo da se šverca oko tri posto ljudi, a nije me ni dobro čuo – ja sam rekao da se šverca više od 30 posto ljudi", kaže Jelić. Upitali smo ga ne bi li razlog tome mogao biti skup javni prijevoz u odnosu na prosjek primanja građana. Jelić odbacuje tu tvrdnju i navodi da je Zagreb vrlo socijalan grad te da ima puno gorih primjera odnosa cijena karte i prosječnih plaća.

"Pitajte ljude u Vinkovcima koliko im koštaju karte i kazne, a oni su u daleko goroj situaciji", kaže. Vjeruje i da bi bilo prostora za sniženje cijene prijevoza kad bi svi uredno plaćali vožnju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne bih kažnjavao jedino radnike koji rade, a ne primaju plaću. Oni moraju na posao, a nemaju zalihe, znate da se ovdje živi samo od danas do sutra. Ali ako imate plaću dvije-tri tisuće kuna i ako ćete platiti kruh, platit ćete i kartu. Nismo mi krivi što je situacija takva. Kruh jest preči od prijevoza, ali i prijevoz se mora platiti", rezonira Jelić.

Ante Jelić navodi i da ne zna kad bi ponovno moglo biti pušteno u promet plaćanje karata mobitelom. Pojašnjava nam da se još uvijek radi na izradi kartica koje bi putnici mogli verificirati u vozilima tek nakon što izvan vozila platite kartu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.

Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.

Pišite nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo