Ova burna godina donijela je niz promjena u navikama potrošača pa pogledajte kako su se Hrvati prilagodili „novom normalnom“ i promijenili svoje obrasce kupovanja, plaćanja i trošenja.
Koliko Hrvata ima kartice, koji način plaćanja preferiraju, koliko često kupuju online te još mnogo toga otkriva novo MasterIndex istraživanje provedeno ovoga listopada.
Rezultati ovoga istraživanja su pokazali da gotovo svi odrasli Hrvati koriste smartphone (95%), a zatim slijede prijenosna računala (80%), osobna računala (57%) i smart TV (56%). Ispitanici su pokazali zadovoljstvo razinom digitalizacije u zemlji, ali čak 20% sudionika priželjkuje poboljšanje digitalnih usluga u zdravstvu, javnoj upravi i obrazovanju.
Hrvati na svojim pametnim telefonima najčešće koriste online chat, online kupnju, elektroničku poštu i Internet tražilice. Ove digitalne usluge najkorištenije su na dnevnoj bazi, osim online kupovine.
Načini plaćanja
Gotovo svi ispitanici (95%) koriste platne kartice, a češće se koriste debitne kartice (94%) od kreditnih (58%). Nakon kartica, najčešće sredstvo za plaćanje kod Hrvata je mobitel (73%), dok kod autorizacije plaćanja i dalje se najviše pouzdamo u PIN (50%).
No beskontaktno plaćanje postaje sve popularnije te čak 93% ispitanika koristi beskontaktnu karticu, a njih 31% koristi ovaj način plaćanja plaćanje svaki dan. Većina korisnika ga smatra jednostavnim (77%), brzim (76%) i najsigurnijim (62%) kad je u pitanju higijena. Beskontaktno se najviše plaća u supermarketima, lokalnim trgovinama i benzinskim crpkama, a ispitanici žele da ovaj oblik plaćanja bude dostupan u još većoj mjeri.
Istraživanje je pokazalo da su Hrvati pravi šopingholičari kad je u pitanju online kupnja. Njih 89% koristi kartice prilikom online kupovine, a najviše naručuju odjeću i obuću (66%), potrošačku elektroniku (55%) te kućanske potrepštine (46%).
Korona-kriza i planovi
Većina ispitanika smatra da će pandemija koronavirusa utjecati negativno na njihove financije, obiteljsku dinamiku te društvene odnose.
Zbog pandemije smanjila se prodaja avionskih karata, ulaznica za kulturna događanja i turističke aranžmane, dok raste potražnja za prehrambenim, softverskim, gaming proizvodima te proizvodima za kućne ljubimce.
Također, korona-kriza će sigurno utjecati i na nadolazeće zimske blagdane. Samo 21% ispitanika planira ove zimske blagdane putovati u inozemstvo, dok gotovo polovica ispitanika (46%) planira zimovanje u zemlji.
*Istraživanje je provela agencija za istraživanje tržišta Improve za kompaniju Mastercard, na uzorku od 1.024 korisnika bankarskih usluga u Hrvatskoj u dobi od 18 do 55 godina.
Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Mastercard prema najvišim uredničkim standardima Net.hr-a.