Raspoloživi dohodak po kućanstvu prošle je godine u Sloveniji pao za dodatnih jedan posto, a prihodi u trgovini na malo za četiri posto u odnosu na prethodnu, prema statističkim podacima objavljenima u ponedjeljak.
Kupovna moć slovenskog potrošača pada treću godinu za redom i danas iznosi samo 84 posto prosječne kupovne moći u EU, u odnosu na nekadašnjih 91 posto, tuže se trgovci, dodajući da to drastično utječe na ponašanje kupaca i da je za njima najgora godina do sada.
Kupci su, analiziraju u trgovini, zbog krize postali oprezniji, više paze na cijenu nego na podrijetlo i kvalitetu proizvoda, pa i kad je riječ o rasprodajama.
"Čini se da su zalihe koje su kupci čuvali za teška vremena potrošene, kupci sve više svoju odluku dobro odvagnu, birajući alternativne i jeftinije mogućnosti, a odlučuju se i za robne marke koje do sada nisu birali", kazao je za Slovensku televiziju Andraž Zorko iz agencije za marketinška istraživanja Valicon.
Promet u vodećim ljubljanskim trgovačkim centrima pao je za tri posto, logika traženja "rasprodajnih" cijena više ne važi početkom nego cijele godine, osobito za obuću i odjeću, kaže Zorko.
Kriza je potrošačima približila jeftinije diskontne trgovce, a u najvećem trgovačkom lancu Mercator navode da se kupci odlučuju za kupovinu na više mjesta i u manjim količinama te dolaze u vrijeme akcijskih prodaja, kao bi uštedjeli u kućnim budžetima.
S druge strane, prema podacima trgovaca, nema pada prometa kad je riječ o prodaji proizvoda višeg cjenovnog razreda i luksuznih proizvoda, ali se takvi kupci prilikom kupovanja ponašaju diskretnije nego ranije i ne demonstriraju otvoreno svoju kupovnu moć.