U Hrvatskoj 15% korisnika ovisno o internetu?

Priključak na internet ima 62 posto kućanstava u Hrvatskoj, a u Zagrebu se taj postotak penje na čak 75 posto.

31.1.2011.
16:40
VOYO logo

Prošle je godine u Hrvatskoj otprilike 67 posto kućanstava posjedovalo računalo, što je velika promjena u odnosu na 24 posto koliko ih je imalo računalo prije 10 godina.

Od oko 980.000 kućanstava koja imaju računalo, neka imaju i više njih, pa je tako prosjek 1,2 računala po kućanstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokazuju to rezultati istraživanja koje je u prosincu proveo GfK o informatičkoj pismenosti Hrvata i njihovim navikama u korištenju interneta.

Priključak na internet ima 62 posto kućanstava u Hrvatskoj, a u Zagrebu se taj postotak penje na čak 75 posto. Većina korisnika pristupa internetu pomoću širokopojasne veze (oko 62 posto), a još uvijek ima oko 12 posto korisnika koji koriste dial-up pristup.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

1,5 milijuna ljudi online svaki dan

Internetom se koristi oko 58 posto populacije starije od 15 godina, za razliku od 5 posto koliko ih se služilo 1999.

Po dobnim skupinama, internetom se služi preko 90 posto onih između 15. i 24. godine, a taj postotak lagano opada sa starošću dobnih skupina, pa tako za dobnu skupinu 65+ iznosi (još uvijek impresivnih) 11 posto.

Preko 1,5 milijuna osoba internetom se koristi svakodnevno, a u dobnoj skupini od 15 do 17 internetom se svakodnevno koristi njih 94 posto. U dobnoj skupini od 18 do 24 to radi njih 90 posto.

Većina korisnika smatra se dobrim poznavateljima interneta, a njih 26 posto misle da su vrlo dobri poznavatelji ili eksperti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više od 20 sati tjedno na internetu provodi oko 15 posto korisnika, a zanimljivo je da 15 posto korisnika (ne nužno istih) smatraju da su ovisni o internetu.

Još uvijek je najzastupljenija aktivnost koju korisnici obavljaju putem interneta slanje i primanje elektroničke pošte, što radi njih 71 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko 64 posto korisnika služi se internetom kako bi se informirali o dnevnim događajima, oko 60 posto kako bi se informirali o proizvodima i uslugama, a 57 posto se služi društvenim mrežama.

Na kupovinu putem interneta odvažuje se svega 11 posto korisnika, dok se internetskim bankarstvom služi čak četvrtina korisnika, dok skoro 40 posto korisnika koji žive u Zagrebu koriste tu uslugu.

Telefoniranje putem interneta (koje je praktički besplatno) prakticira svega 15 posto korisnika, dok je taj postotak viši kod onih mlađih od 24 godine i stanovnika Zagreba.

Ukupno gledajući, rezultati svake godine pokazuju lagana povećanja u dostupnosti računala i interneta, a tako i u informatičkoj pismenosti i raznolikosti usluga koje se koriste.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istraživanje je provedeno metodom ankete na reprezentativnom uzorku od 1.000 ispitanika starijih od 15 godina.

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo