Iz rupa u asfaltu bosanskohercegovačke vlasti pokušavaju izvući
istinu. Sudski vještak potvrdio je da se pri gradnji dijela
sarajevske obilaznice štedjelo na asfaltu pa se češlja posao koji
je državno poduzeće CesteFederacije
BiH sklopilo s glavnim izvođačem radova – tvrtkom
Osijek Koteks.
"Zatražena je dokumentacija koja se odnosi na tenderske procedure
i određena financijska dokumetacija. Tužiteljstvo BiH vodi
istragu i provjerava navode o eventualnim nezakonitostima pri
izgradnji sarajevske obilaznice", kaže Boris Grubešić,
glasnogovornik Tužiteljstva BiH.
Asfalt je navodno tri centimetra tanji u odnosu na dogovorenu
debljinu. Više od milijun kuna vrijedna razlika umjesto u
proračun BiH otišla je u nečiji džep. Posao je sklopio tadašnji
čelnik Osijek Koteksa, Drago Tadić. On tvrdi da
sa slučajem nema veze jer je tvrtku napustio 2011 – godinu prije
nego je započela gradnja te dionice.
"Istina je da sam ja to potpisao 2008. godine, ugovor koji je na
međunarodnom natječaju dobiven u oštroj konkurenciji. Radovi se
nisu izvodili 3 godine, i kad su krenuli radovi, ja sam napustio
Osijek Koteks i za mog mandata Osijek Koteks je bila
najuspješnija firma na Balkanu", kaže bivši čelni čovjek Koteksa,
Tadić.
U Cestama Federacije BiH tvrde surađuju s istražiteljima, a svu
eventualnu štetu snosi izvođač.
"Ovdje se radi samo o prvom sloju. Znači ako znamo da dolaze
drugi i treći sloj koji su skuplji od prvog, ako je netko gradio
na prvom 8, onda mora na drugom umjesto 6 ugraditi 7", kaže
Dragan Trebović, izvršni direktor Cesta
Federacije BiH.
Ugovor s Osijek Koteksom bosanskohercegovačka tvrtka nedavno je
raskinula jer su predugo otezali s dovršetkom gradnje. Na moguću
aferu osvrću se i BiH političari.
"Ukoliko je to zaista tako, onda da odgovaraju oni koji su na taj
način oštetili budžet ili tko je već bio investitor", komentirao
je slučaj premijer Federacije BiH, Nermin
Nikšić.
Drago Tadić ipak ne vjeruje da je Koteksov podizvođač Strabag
stanjio asfalt na dionici koju je nadzirao IGH.
"Osobno sumnjam da je to točno jer je radove izvodila ugledna
austrijska firma, bio je kooperant Strabag, i sumnjam da bi si
takvu stvar oni dozvolili", kaže Tadić.
No baš poslove koje su Strabag i Osijek Koteks radili za Hrvatske
autoceste odnedavno istražuje USKOK u aferi Remorker. Sam Tadić u
tom predmetu dobio je oprosnicu nakon što je priznao kome je i
kako plaćao za dobivanje poslova s HAC-om.
Tvrtka Osijek Koteks pod istragom je bosanskohercegovačkih vlasti zbog sumnji u malverzacije pri gradnji dijela sarajevske obilaznice, gdje je bila glavni izvođač radova. Na spornoj dionici asfalt je tanji i do 3 centimetra, a šteta je više od milijun kuna.