PROFIT ISPRED SVEGA /

Vlasnici potonulog Bourbon Rhodea imaju mračnu prošlost: Kapetan je potonuo s maloljetnim sinom

Kapetan je imao samo 90 minuta za preuzimanje dužnosti i učenje o posadi te složenoj operaciji koja mu slijedi

30.9.2019.
9:55
VOYO logo

Spasilačke ekipe još traže 11 članova posade potonulog tegljača Bourbon Rhode 26. rujna u Atlantiku. Posao tragačima olakšava vrijeme koje se postupno smiruje, ali nikakvih informacija o nestalima još nema.

Stručnjaci smatraju i da je dobro što su splavi konstruirane tako da se samostalno aktiviraju prilikom ovakve havarije i postoji dobra šansa da se ubrzo pronađe još preživjelih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Portalu Morski.hr javio se i upravitelj stroja iz Rijeke koji je upravo na ovom brodu neko vrijeme radio. Želio je stati anoniman, a otkrio je brojne šokantne detalje o brodu i kompaniji koja stoji iza njega.

"Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek 3 godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tidewater imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i preko 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru", kazao je pomorac pa nastavio:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos koji je također 2006. godište i još plovi. Najbitnija razlika je da brod s azimuth propulzijom nema kormila. Azimuth rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s vanbrodskim motorom. Dakle, bez timuna u fortunalu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin svojevremeno 2007."

Bourbon Dolphin se prevrnuo u blizini obale Shetlanda u Škotskoj 12. travnja 2007. godine. Potonuo je tri dana kasnije, dok su se vršile pripreme za njegovo povlačenje na obalu. Tada je poginulo osam od ukupno petnaest članova, pretežno norveške posade, uključujući kapetana i njegova 14-godišnjeg sina, koji su bili na brodu zbog stjecanja radnog iskustva tijekom uskrsnih blagdana.

Veliki incident koji je tad uzbunio norvešku javnost, uzrokovao je i niz sudskih tužbi, pa je u siječnju 2009. godine tvrtka Bourbon Offshore Norveška kažnjena s pet milijuna norveških kruna (tada 530.000 eura).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U obrazloženju presude stoji da kapetanu broda koji je potonuo zajedno s maloljetnim sinom, nije dano dovoljno vremena da nauči o plovilu, njegovoj posadi i složenoj operaciji koja mu slijedi. Imao je samo 90 minuta da preuzme dužnost!

"Ja sam tvrtku napustio 2011. godine. Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitet. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Libertyja promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja, doveli su do migracija posade", zaključio je za Morski.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo