"Evo, pogledajte", kaže vozač taksija i rukom pokazuje na lijevu stranu ulice. Ovdje se nalazi potpuno nova trgovina automobila marke Mini. Naprijed, odmah pored ulaza stoji Mini Cabriolet, sasvim bijele boje koja pak odgovara jakoj svjetlosti i vrućem suncu glavnog grada Ho Ši Mina, piše Deutsche Welle.
Prodaja auta bilježi ogroman rast
Prodaja automobila je u Vijetnamu tijekom prošle godine porasla za 40 posto. Luksuzne marke poput Mercedesa bilježe porast za čak 60 posto. Iako cjelokupno tržište još uvijek nije osobito razvijeno, prošle godine je u Vijetnamu prodano oko 150.000 novih automobila.
Najpopularnije i najomiljenije prijevozno sredstvo u ovoj zemlji je još uvijek motocikl; s njima je lakše upravljati i jeftiniji su od automobila. Samo u Ho Ši Min Gradu navodno postoji oko šest milijuna motocikala. Tko u ovom gradu kao pješak želi prijeći ulicu, mora imati debele živce i puno strpljenja.
Milijun mladih godišnje završi fakultet
U jednom kafiću sjede i razgovaraju dvojca mladih urbanista. Luu Hoang Kiem i Thus Minhs Nhat imaju tek 23 godine i upravo su završili studij. Trenutno su u potrazi za zaposlenjem. To ovdje nije jednostavno. Naime, stanovništvo Vijetnama je vrlo mlado, svake godine gotovo milijun mladih završi školovanje i traži posao.
"No, mi govorimo engleski jezik, možda ćemo pronaći posao u nekom inozemnom arhitektonskom uredu", kaže Nhat.
Naime, radni uvjeti su kod stranih poduzeća u pravilu bolji nego kod domaćih. Zaposleni imaju pravo na zdravstveno osiguranje, dobivaju dodatke za prijevoz i naravno veću mjesečnu plaću. Zaposliti se u nekoj državnoj firmi, ovoj dvojci mladića se ne čini kao posebno atraktivna mogućnost. Kažu kako ovdje najčešće sjede birokrati. A njih dvojca pak, što je tipično za mladu generaciju Vijetnamaca, žele živjeti u gradu i samostalno planirati svoju budućnost te imati slobode koliko je to najviše moguće. Plakate komunističke propagande koji se mogu vidjeti posvuda, njih dvojca niti ne primjećuju.
Angažman bez politike
Mnogi se mladi Vijetnamci angažiraju iako su pri tome izuzetno nepolitični. Primjerice, ova dvojca mladih urbanista volontiraju na projektu "Saigon Makeover" koji ima cilj uljepšati gospodarsku metropolu zemlje. O ovoj inicijativi su već izvještavali i domaći mediji. Do sada se za projekt javilo mnogo ljudi, na adresu inicijatora je stiglo oko 150 različitih prijedloga vezanih za promjene koje bi se mogle uvesti. Budući da su zelene površine u gradu velika rijetkost, planirana je obnova zgrada, prije svega fasada kako bi grad djelovao svježije. Trenutno je u tijeku akcija skupljanja novčanih sredstava.
Strani poslodavci oduševljeni mladima
Strana, inozemna poduzeća su oduševljena angažmanom mladih Vijetnamaca. Jedan od njih je i Tobias Gruemmer, direktor obiteljskog poduzeća Rhenus Logistics koje diljem svijeta zapošljava oko 24.000 suradnika. On je devet godina živio u Vijetnamu i oduševljen je ovom zemljom i ljudima. "Kaže se da su Vijetnamci, azijski Prusi. Oni to su toliko vrijedni i uredni. Jedino što im nedostaje je međunarodno iskustvo, no to će ova mlada generacija vrlo brzo nadoknaditi", kaže on i dodaje kako je po pitanju gospodarskog razvoja Vijetnama vrlo optimističan.
Pozitivne prognoze
OECD, Organizacija za gospodarsku suradnju upravo je objavila tekst s prognozama za gospodarski razvoj jugoistočne Azije. Vijetnamu OECD prognozira rast od oko 5,7 posto sljedeće godine. Posebni izazovi koji očekuju ovu zemlju nalaze se na području obrazovanja i smanjenja procjepa i razlika između života na selu i u gradu.
http://www.dw.de/vijetnam-zemlja-svijetle-budu%C4%87nosti/a-18076145