INŽENJER JOŠ PRIJE DVIJE GODINE UPOZORAVAO NA MOST U GENOVI: /

'Stalno su ga krpali umjesto da su ga srušili...'

Image
Foto: Google Earth

'Samo se sjetite činjenice da je istočni toranj pojačavan svega 20 godina nakon otvaranja mosta, kao dokaz preranog propadanja'

14.8.2018.
20:21
Google Earth
VOYO logo

Danas se oko podneva urušio Morandijev most blizu Genove, uslijed čega je živote izgubilo minimalno 35 ljudi. U nesreći je sudjelovalo 30-ak vozila te nekolicina kamiona s teškim teretom. Uzrok incidenta još je uvijek nejasan, a policija sugerira kako je možda snažna oluja potaknula katastrofu jer je u tijeku bila rekonstrukcija vijadukta, koja je godinama tekla jako sporo, pišu talijanski mediji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ZAUSTAVIO KAMION NA SAMOM RUBU URUŠENOG MOSTA: /

Ovaj vozač danas slavi drugi rođendan

Image
ZAUSTAVIO KAMION NA SAMOM RUBU URUŠENOG MOSTA: /

Ovaj vozač danas slavi drugi rođendan

Napominju također da su se vozači prelazeći preko njega osjećali nesigurno, posebno za kišnih dana, jer bi bio poplavljen na svim stranama i teško prohodan. Žalili su se i stanovnici obližnje ulice, a da s vijaduktom nešto nije bilo u redu, upozoravao je i Antonio Brencich, izvanredni profesor građevinarstva na Sveučilištu u Genovi, koji je prije dvije godine za talijanske medije kazao kako su troškovi radova bili precijenjeni, a neugodni su se usponi i silasci s mosta osjećali još 1980-ih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neuspjeh inženjerstva

"Postoje čelični kabeli koji se važu unutar omotača, tu je i sustav za punjenje plašta radi sprječavanja korozije, koja može oštetiti kabele. Ali sustav nije radio kao što se mislilo. Vaganje kabela nije funkcioniralo po planu, a zaštita od korozije nije bila ono što se očekivalo. Zbog toga je struktura propala pri velikoj brzini. Samo se sjetite činjenice da je istočni toranj pojačavan svega 20 godina nakon otvaranja mosta, kao dokaz preranog propadanja. Dvadeset godina je ništa, treptaj oka u životu jednoga mosta", rekao je Brencich u intervjuu za La Repubblicu poslije tragedije.

Inženjer je Morandijev most nazvao neuspjehom inženjerstva. "Nazvati ovu nesreću nemarom ne bi bilo uveličavanje stvari, ali dodatna istraga pokazat će o čemu se zapravo radi", zaključio je Brencich. La voce di Genova piše da je bilo jeftinije most srušiti i ponovno izgraditi nego ga održavati i popravljati.

Gradonačelnik: 'Urušavanje mosta nije bilo neočekivano'

A da s mostom puno toga nije bilo u redu potvrdio je i gradonačelnik Genove MarcoBucci. On je u izjavi za CNN rekao kako urušavanje i nije bilo potpuno neočekivano.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže i kako se točan uzrok urušavanja još uvijek ne zna. Ni na pitanje je li znao da su u tijeki bili popravci na mostu nije dao konkretan odgovor.

"Moj posao nije da to znam. Moj je posao razmišljati o budućnosti ovog grada i raditi u tom smjeru. Zadaća gradonačelnika je osigurati ispravnu gradsku infrastrukturu i osigurati da nam vlada udijeli dovoljno novca kako bismo izgradili novu infrastrukturu", rekao je Bucci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: AFP

Gradonačelnik Marco Bucci

U tijeku akcija spašavanja

Nakon urušavanja vijadukta spasilačke službe i dalje su u potrazi za preživjelima i tijelima stradalih, a prema posljednjim informacijama koje je objavila agencija ANSA u nesreći je poginulo najmanje 35 osoba.

"I dalje pokušavamo izvuči preživjele iz ruševina", rekla je AlessandraBucci, službenica policije u Genovi, te dodala kako se nadaju da će pronaći još živih ljudi. Za sada je 16 osoba hospitalizirano, od kojih je deset u kritičnom stanju.

Image
Foto: AFP

Oko 300 vatrogasaca djeluje na mjestu nesreće, a kao pomoć pri pronalasku stradalih koriste se i psi tragači. Bucci je kazala kako će spasioci nastaviti potragu i po noći.

"Most se iznenada srušio sa svime što na njemu nalazilo. Bio je tu uistinu apokaliptičan prizor, nisam mogao vjerovati svojim očima", rekao je motorist AlessandroMegna, koji se našao na mjestu događaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo