Kako je od 1. siječnja stupio na snagu novi Zakon o zaštiti potrošača, uslijedila su i nova pravila. Trgovci više neće moći oglašavati sezonska sniženja kada oni odluče, već će takva sniženja biti moguća tri puta godišnje, u trajanju najviše do 60 dana, a mogu se provoditi između 27. prosinca i 10. siječnja, između 1. i 15. travnja te 10. i 25. kolovoza.
Ogromne kazne
Ima tu još novina, primjerice, trgovci će moći na sezonskom sniženju cijene proizvoda umanjiti više puta, ali će pritom morati jasno, vidljivo i čitljivo označiti sve izmjene cijena tijekom sezonskog sniženja. Kazne za trgovce, odnosno pravne osobe kreću se od 10 do 100.000 kuna.
Novu praksu da je kupac uvijek u pravu kritizirala je za Slobodnu Dalmaciju jedna trgovkinja, koja tvrdi da kupci masovno iskorištavaju mogućnost povrata robe, odnosno novca.
''Znate što naprave? Kupe sako za neku prigodu, vjenčanje, sprovod i slično, a onda nam ga vrate, da im ne valja, a vidi se da je nošena roba, i to ne samo jedanput! A tek kad vidim da su mi vratili iskidanu robu, s rupicama, pa kao nisu to vidjeli, ma dajte! Meni je u interesu prodavati dobru robu i sve prije stavljanja u prodaju moramo dobro pregledati baš kako bi izbjegli te povrate, a ljudi opet znaju vraćati i izmišljati sve i svašta. Kako radim za crkavicu, za blagdane, nedjelje i ako treba dvokratno, nemam se ja kad zafrkavati s kupcima. Vratim im novac ili zamijenim robu, samo da izbjegnem tužakanja. Pitam se tko štiti nas trgovce?!'', ljuta je.
Povrat robe
Da je mogućnost povrata robe odlična stvar misli jedan kupac koji je odlučio zamijeniti kaput u jednoj trgovini.
''Prije dva dana kupio sam kaput od 2.500 kuna za 40 posto popusta. Gledam jutros, piše da je 60 posto snižen. Osjetio sam se iskorištenim, pa sam vratio kaput i opet ga kupio po nižoj cijeni'', ispričao je.