Naime, kako javljaju strani mediji, u pojedinim modelima Toyote, Honde, Nissana i Mazde postoji opasnost od pucanja zračnih jastuka japanskog proizvođača Takata i njegovih plastičnih dijelova koji mogu ozlijediti suvozača.
Iz Toyote je poručeno kako korporacija povlači 1,7 milijuna vozila - najviše njih u Sjevernoj Americi, čak 580 tisuća, 490 tisuća u Europi i 320 tisuća u Japanu. Riječ je modelima Corolla, Tundra i Lexus SC koji su proizvedeni od studenog 2000. i ožujka 2004. godine.
U Hrvatskoj se radi o više stotina vozila
Iz Toyote Hrvatska potvrdili su nam kako se prema njihovim službenim informacijama radi o povlačenju 1,7 milijuna vozila različitih proizvođača te da je detektiran problem oko zračnih jastuka. Ističe se da je stvarni problem otkriven tek u nekoliko vozila u cijelom svijetu.
Dodaje se kako je u razdoblju od 11. mjeseca 2000. godine do 2004. godine u Hrvatskoj prodano oko 500 Toyotinih modela Yaris, Corolla, Avensis te se još uvijek utvrđuje o kojem se broju vozila radi. Kada se utvrdi o kojim vozilima je riječ, vlasnici će biti pismeno pozvani da obave servisni pregled te će problem biti uklonjen o Toyotinom trošku, ukoliko problem doista bude detektiran.
''Napominjemo da nema opasnosti da se zračni jastuk suvozača bezrazložno aktivira dok istodobno, u slučaju sudara, neće zakazati. Radi se o mogućnosti da se zračni jastuk suvozača u slučaju sudara napuše pod prevelikim pritiskom'', poručili su iz Toyote.
Bez odgovora iz Nissana i Mazde
Honda Motor korporacija povlači 1,1 milijuna vozila. Kao i kod Toyote najviše ih se povlači u Sjevernoj Americi, 680 tisuća, 270 tisuća u Japanu i 64 tisuće u Europi. Modeli uključuju Civic i Odyssey.
Iz hrvatskog zastupništva za Hondu poručili su nam kako još nemaju informacija o eventualanom povlačenju njihovih modela u Hrvatskoj te da trenutno provjeravaju sve podatke. Neslužbeno se doznaje da se radi o 15 vozila koja su prodana u razdoblju od 2000. do 2004. godine.
Strani mediji pišu kako je Nissan zbog istih problema povukao oko 480.000 vozila, a Mazda 45.000.
Odnosi li se ova odluka i na hrvatsko tržište pitali smo ovlaštene i zastupnike Nissana i Mazde, no do objave teksta odgovore nismo uspjeli dobiti.