Milan Jevtić, inspektor u kontroli kvaliteta u Jat tehnici, ima jedinstven posao u Srbiji, zadužen je za kontrolu ispravnosti 'crnih kutija' aviona koji se servisiraju u hangarima ove kompanije na beogradskom Aerodromu Nikola Tesla, piše Blic.
Ofarbane da bi bile uočljivije
Na njegovom radnom stolu nalaze se kompjuteri čiji softver omogućava čitanje podataka značajnih ne samo za utvrđivanje uzroka nesreće, već i za provjeru ispravnosti raznih sistema na avionu, pa i za kontrolu rada pilota.
'Crne kutije', naravno, nisu crne već su ofarbane u narandžastu boju kako bi lakše bile uočljive poslije nesreće, a nazvane su tako zbog 'crnog' razloga postojanja – utvrđivanja uzroka pada aviona i pogibije posade i putnika.
"Svaki putnički avion mora imati crne kutije i to dvije – jedna snima tehničke podatke leta, a druga razgovor u pilotskoj kabini, pod čime se podrazumijeva komunikacija pilota sa kontrolom letenja 'kroz slušalice', odnosno radio-vezom, ali i svaki drugi razgovor koji se vodi u kabini", objašnjava Jevtić.
Smještene su u repu aviona. Iskustvo je pokazalo da taj dio konstrukcije prilikom nesreće pretrpi najmanje oštećenja.