Sve popularnija vrsta šopinga izazvat će propast trgovina!

Nijemci sve češće svoju kupovinu obavljaju preko interneta. To dovodi do promjene slike središta mnogih gradova. U njima, naime polako, ali sigurni nestaju manje trgovine.

18.2.2014.
7:01
VOYO logo

"Brana je otvorena. Trgovci na internetu idućih će godina klasičnim malim trgovcima sve više uzimati kupce", predviđa Gerrit Heinemann, šef centra eWeb-Research na Visokoj školi Niederrhein. To će osobito pogoditi srednje velike gradove.

"Mnogi manji trgovci će morati zatvoriti svoje prodavaonice", kaže Heinemann, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema najnovijem ispitivanju javnog mnijenja koje je proveo Institut za trgovinska istraživanja (IFH), već sada je svaki treći potrošač smanjio broj svojih odlazaka u središte grada i umjesto toga radije kupuje na internetu. Više od 60 posto trgovaca žali se na sve manji broj mušterija. No to je tek početak.

Za deset godina svaki četvrti kupovat će online

Stručnjaci procjenjuju da će online kupovina i iduće godine rasti, i to deset puta više nego trgovina na malo! Očekuje se da će za nekih desetak godina svaka četvrta kupovina biti obavljena preko interneta, kaže Heinemann.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No neće sve gradske trgovine biti pogođene tim trendom.

"Super položaj ostaje super. Prodavaonice na osrednjoj lokaciji će biti pod pritiskom. A u ruralnim područjima nešto se mora poduzeti", upozorava HDE.

Heinemann je zato siguran: metropole poput Münchena, Hamburga, Frankfurta, Kölna ili Düsseldorfa i dalje će ostati atraktivne destinacije za šoping, a možda će čak i dobiti na važnosti. "Svi hoće na te prvoklasne lokacije", kaže ovaj stručnjak te predviđa da će i središta većine velikih gradova i dalje biti atraktivna.

Zarada će pasti za 30 posto

"No, ostali će imati problema. Prije svega mali i srednji centri s 30.000 do 60.000 stanovnika doživjet će velike promjene", vjeruje Heinemann. On procjenjuje da će ondje zarada trgovine na malo do 2023. godine pasti za 30 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedine koje ne osjećaju negativne posljedice šopinga na internetu za sada su prodavaonice živežnih namirnica. Tu je udio prodaje putem interneta znatno manji od jedan posto.

http://www.dw.de/internetska-kupovina-mijenja-sliku-gradskih-sredi%C5%A1ta/a-17438444

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo