STRUČNJACI U ČUDU /

Nenormalni potezi posade airbusa A320

25.3.2015.
17:35
VOYO logo

Tehnički kvar, pogreška pilota, terorizam

Nijedna hipoteza nije isključena: pogreška pilota, tehnički kvar, teroristički čin, rekao je francuski premijer Manuel Valls.

Opća uprava za civilno zrakoplovstvo napominje da posada nije odaslala poziv "mayday" (poziv Iu slučaju nesreće).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Avion se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stupa u minuti, prema prvim podacima, a to ne upućuje na hitno spuštanje pri kojem brzina iznosi oko 5000 stopa u minuti, piše francuski portal Le Point.

Zrakoplov je ostao na svojoj horizontalnoj putanji. Nastavio je svoj plan leta osim što je promijenio visinu, pokazuju podaci servera Filghtradar24.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dakle ići ravno na planine nema nikakva smisla. To je nenormalni potez profesionalnih pilota ili pak izostanak reakcije", rekao je za agenciju AFP kapetan velike europske aviokompanije.

Postavlja se pitanje zašto su se piloti nenormalno ponašali ili zašto nisu reagirali.

"Ako piloti nisu spriječili da se avion zabije u planine, ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su umoreni", kaže jedan stručnjak.

Jedna od hipoteza je polagano padanje tlaka i nedjelotvornost maski za kisik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U tom slučaju piloti bi brzo pali u stanje hipoksije (smanjena opskrba mozga kisikom)", smatra nekoliko pilota i istražitelja iz francuskog Ureda za istragu i analizu (BEA).

Podsjetili su na nesreću zrakoplova Boeing 737 ciparske kompanije Helios 14. kolovoza 2005. pri čemu je poginula 121 osoba. Na dan nesreće, mehaničari su testirali tlak i zaboravili su ručicu za tlak vratiti u automatski položaj. Tijekom uspona aviona tlak se nije normalizirao i kisik je počeo nedostajati. Piloti su se onesvijestili. Zrakoplov koji je bio na automatskom pilotu srušio se nakon što je potrošio sve zalihe goriva. Lovci koji su ga pratili mogli su samo nemoćno gledati njegov kraj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sada ne može se ni isključiti mogućnost samoubojstva pilota koji je u tom slučaju mogao neutralizirati svog kolegu ili je pak mogla intervenirati treća osoba u kabini. Zato je ključno pregledati podatke s crne kutije.

Što sve otkriva crna kutija

Podaci crne kutije koja bilježi razgovore (Cockpit voice recorder, CVR) mogu pružiti puno podataka čak i ako je oštećena.

"Oštećena ne znači da je kutija beskorisna", ističe Jean-Paul Troadec, bivši direktor BEA-e. "Memorijska kartica, slična onoj kakva se nalazi u računalima, posebno je dobro zaštićena. Ta kartica je korisni dio CVR-a. Moguće je da je crna kutija vrlo oštećena no kartica je netaknuta. Zaštićena je tako da podnese krajnje silovite udarce", dodaje Troadec.

Čak i ako su veze prekinute BEA ima mogućnosti sve to ponovno povezati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Može se doznati tko je zapovijedao, je li kapetan bio sam u kabini ili ne. Je li bilo i drugih osoba osim pilota i kopilota. Moguće je i čuti njihov razgovor", kaže Troadec.

CVR bilježi i druge zvukove poput otvaranja i zatvaranja vrata pilotske kabine, pa čak i zvukove različitih prekidača, poluga. Svi ti klikovi mogu dati dragocjene informacije za razumijevanje nesreće. Trebali bi se također čuti i alarmi (za požar, za pad tlaka i slično).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Moguć i teroristički trag

Njemačka vlada objavila je još u utorak kako zasad nema konkretnih razloga sumnjati na terorizam.

Stručnjaci su za agenciju AFP potvrdili, pozivajući se na izjave očevidaca, da je zrakoplov bio čitav kada je ponirao. Stoga nema mnogo uporišta za hipotezu o terorističkom napadu.

"Ako su ostaci aviona koncentrirani u jednoj zoni velika je vjerojatnost da je nesreća posljedica atentata eksplozijom", kaže Heike Birlenbach, potpredsjednica Lufthanse za portal le Point i dodaje: "Ako je pak letjelica eksplodirala u letu, njezini su dijelovi raspršeni u opsegu od nekoliko kilometaera, kakav je bio slučaj aviona Malaysia Airlines srušenog u Ukrajini".

Dodaje da se ne može odbaciti teza o otmici koja je završila padom aviona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"No za sada smatramo da je to bila nesreća i da bi sve drugo bila spekulacija", zaključuje Birlenbach.

sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo