Govoreći na Međunarodnom pomorskom i zračnom sajmu Langkawi u Maleziji, predsjednik Irkut koorporacije Oleg Demčenko otkrio je specifikacije za dvosjednu verziju Su-30SM koji je nedavno ušao u službu zračnih snaga Rusije i Kazahstana (sam Su-30SM nastao je razvojem Su-30MKI prodanog Indiji), piše Janes.
RUSI SE HVALE DA SU STVORILI NEBESKOG MONSTRUMA: ‘Bit će moćniji od američkog lovca pete generacije’
Su-30SME ima normalnu težinu uzlijetanja od 26.090 kilograma, dok mu je maksimalna 34.000 kilograma. Brzina je 1.75 macha, dok je normalna/maksimalna težina nošenog goriva 5270/9300 kilograma. Operativni mu je radijus 1280 km na razini mora i pri brzini od 800 km/h, dok na velikoj visini i pri brzini od 900 km/h operativni dolet iznosi 3000 kilometara. S jednim punjenjem tijekom leta ta se udaljenost penje na 56oo kilometara.
Za pokretanje S-30SME zadužena su dva AL-31FP mlazna motora s komorama za dodatno sagorijevanje goriva. Motori stvaraju ukupan potisak od 25.000 kilograma te omogućuju letjelici nošenje 8000 kilograma borbenog tereta na 12 ovjesnih točaka.
Avionika Su-30SME poboljšana je te je zrakoplov opremljen da nosi dodatne infracrvene i laserske ciljnike za zahvat ciljeva na tlu i napadanje. Novi radar za upravljanje vatrom može simultano zahvatiti i pratiti 15 zračnih meta, dok četiri može istodobno napasti.
Preostala oprema uključuje integrirani elektrooptički ciljnički senzor spojen s laserskim inertnim navigacijskim sustavom, označivač ciljeva montiran na kacigi, te satelitski navigacijski sustav kompatibilan s GLONASS i NAVSTAR formatima.
"Su-30SME poboljšana je moderna platforma utemeljena na ruskoj opremi", rekao je Demčenko. "Kako se bude razvijao osnovni ruski Su-30SM, tako će rasti i mogućnosti Su-30SME."