Kineski proizvođači prije deset godina dobili su državne subvencije za proizvodnju električnih vozila, što je Kinu pretvorilo u 'diva' električnih automobila. Iako je priča procvala, sada te automobile nitko ne želi, pa njih tisuće ostaju netaknuti na parkiralištima koja na periferiji kineskog grada Hangzhoua izgledaju zatrpana kao groblje.
Nekoliko je površina koje su bile nakrcane automobilima očišćeno, ali i dalje ih ima diljem Kine. Koliko dugo vozila stoje, dokazuje i to da iz nekih automobila niču biljke, a iz nekih čak nisu izvađeni predmeti vlasnika.
Kako navodi američki Bloomberg, automobili su vjerojatno napušteni jer su ubrzo nakon proizvodnje zastarjeli jer su došli novi modeli s boljim značajkama. To je dobar primjer kako rastuća industrija može imati kaotičan slijed događaja.
Prvi električni automobili napravljeni su da mogu podnijeti put do oko sto kilometara, a onda moraju na punjenje. Sada u Kini bilježe golem pad proizvođača električnih vozila, a mnogi prijevoznici koji su se 'prebacili' na električna vozila, propali su.
Problem nije samo u tome što su automobili netaknuti s parkinga, nego o utjecaju na okoliš. Ta vozila su izrađena od vrijednih metala koje bi se moglo reciklirati, što bi kinesku automobilsku industriju učinilo barem malo ekološki prihvatljivijom.
Čini se da nije bio dovoljan potez vlade kada su ograničili broj vlasnika benzinaca u nekoliko gradova. Cijelu situaciju pokušali su okrenuti na bolje i prije 13 godina, kada su nagrađivali proizvođače električnih automobila, a kažnjavali proizvodnju automobila s visokom potrošnjom goriva.
Peking je 2019. počeo smanjivati subvencije za kupnju električnih automobila, pa su počele propadati tvrtke. Iako su kineski mediji uputili apel zaduženima za automobile, nisu dobili konkretan odgovor.
POGLEDAJTE VIDEO: Europska unija po pitanju umjetne inteligencije ne može konkurirati Aziji. 'Zaostajemo u svijesti'