Pilot višenamijenskog borbenog zrakoplova F-35 progovorio je o šokantnom trenutku kada je uspio pobjeći iz svog aviona samo nekoliko trenutaka prije nego što je zrakoplov pao u more nakon što nije uspio poletjeti s nosača zrakoplova Kraljevske mornarice.
Pilot, poznat samo kao Hux, sjedio je u kokpitu 136 milijuna eura vrijednog Lightninga II kada se pokvario na pisti vodećeg britanskog broda HMS Queen Elizabeth.
Snimka s mobilnog telefona uhvatila je trenutak kada je letjelica jurila prema rampi brodske "skakaonice" u studenom 2021.
Hux se uspio katapultirati u zrak nekoliko sekundi prije nego što se zrakoplov srušio u Sredozemno more kod obale Egipta te je došlo do eksplozije.
Hux, koji se nalazi u 617. eskadrili RAF-a, zadobio je posjekotine na vratu među ostalim lakšim ozljedama.
'Hitno napajanje nije upalilo'
Hux je rekao: "Pokušao sam uključiti hitno napajanje - to nije upalilo, zatim sam pokušao pritisnuti kočnice - ni to nije upalilo… pa sam nekako znao da će se otkotrljati s broda."
U tom trenutku se aktiviralo njegovo sjedalo za izbacivanje, koje je opisao kao najbrže na svijetu, te ga je katapultiralo u zrak.
Kaže da je gledao dolje u more dok mu se otvarao padobran, "a onda sam sekundu kasnije mogao vidjeti kako se pilotska paluba zrakoplova počinje pojavljivati ispod mene."
Hux se uspio spustiti na nosač unutar blizu ruba. Da je promašio, postojala je mogućnost da bude povučen pod brod, piše The Times.
Nesreća se dogodila tijekom snimanja BBC-jeve dokumentarne serije The Warship: Tour of Duty, čija je ekipa intervjuirala Huxa na HMS Queen Elizabeth nedugo nakon incidenta.
Koji je uzrok nesreće?
Olupina F-35 kasnije je izvučena s morskog dna 1.6 kilometara ispod vode u kompliciranoj misiji u kojoj su sudjelovali Britanija, Italija i SAD. Vojnik je kasnije uhićen jer je objavio snimke osjetljive operacije.
Deset mjeseci nakon nesreće, istragom je utvrđeno da je uzrok to što posada nije uklonila pokrivač za kišu.