Sergej Ananov iskusio je ono što se zove kontrolirani pad U Davisovom tjesnacu, tijekom Iqaluit-Greenland dionice puta oko svijeta ove subote.
Pilot je napustio Moskvu sredinom lipnja leteći u lakom helikopteru Robinson R-22. Nakon što je prešao nekih 34.000 kilometara, ostalo mu je još samo 4.000 da postane prvi solo pilot lakog helikoptera koji je obletio svijet. A onda su stvari krenule po zlu.
Sam udes dogodio se jako brzo, rekao je Ananov, dodavši da je helikopter bio pod vodom manje od minutu nakon što je pukao jedan od remenja koje prenosi snagu s motora.
Helikopter bez kontrole
"(Helikopter) je bio potpuno van kontrole... i mogao je ići samo dolje. Želio sam se prisilno spustiti na santu leda, ali nisam uspio... izgubio momentum, pao nekih 50 do 100 metara od leda... doslovno potonuo u 30 sekundi...", rekao je vidno uzbuđen pilot. Uspio je spasiti mali splav ali ne i GPS opremu da pozove u pomoć.
Nakon pada, Ananov je plivao do leda. "Imao sam puno ogrebotina, nisam čak ni mislio da ću se moći popeti na santu kako je visoka bila".
Tijekom svog dvodnevnog bravka u ledenoj divljini, Ananov se našao licem u lice s tri polarna medvjeda.
"Vjetar je spojio sante i one su formirale neku vrstu ledenog polja, što su medvjedi iskoristili da dođu do mene. Tri medvjeda su došla, ali nekako sam ih uspio preplašiti", rekao je.
"Imao sam strategiju. Sakrio sam se ispod svoje splavi za spašavanje, i kada bi bili jako, jako blizu naglo bi iskočio pred njih. Bilo mi je jasno da moram napraviti nešto zastrašujuće i ljutito... pa sam zaurlikao, podigao ruke i jurnuo na njih". I upalilo je.
Pilot kaže da je patio od dehidracije i morao jesti led kako bi preživio. "Cijelo sam vrijeme bio svijestan, ali sam konstantno drhtao i nisam mogao kontrolirati svoje tijelo", izjavio je pilot.
Signalne rakete spasa
Osim medvjeda i ledenog vremena, Ananovu je prijetnju predstavljala i magla koja je sprečavala spasioce da odrede njegovu točnu lokaciju, unatoč tome što je GPS poslao njegov zadnji položaj prije pada. Čuo je spasiteljski helikopter kako mu zuji nad glavom i očajnički je ispalio dvije signale rakete.
"Bio sam počeo gubiti nadu jer sam mislio da magla neće nikada nestati", rekao je.
Ali Ananovu se napokon posrećilo, te se u nedelju navečer magla rasčistila dovoljno da je mogao vidjeti brod u daljini. Kada je brod obalne straže napokon doplovio do Ananova, Rusu je ostala samo jedna raketa.
"Rekao sam si 'OK, ovo je moja zadnja šansa i zadnja raketa'", rekao je, i dodao da je članica posade "primjetila signalnu raketu u zadnjim sekundama".
Ruski je pilot doveden na brod kanadske obalne straže Pierre Radisson, gdje je primio hitnu medicinsku pomoć i dobio 'sjajnu večeru'.
Ananov je rekao da je jedan od ciljeva puta bio obletiti Arktički krug. Rekao je da nije siguran hoće li ponovo probati.
RT/Danas.hr