Sve je u brendu, čak i kada su vlade u pitanju. To je vrlo loša vijest za Sjedinjene Američke Države. Upravo je objavljen osmi godišnji Indeks brenda država (Country Brand Index - CBI), a Amerika nije ušla ni u prvih pet zemalja.
Što zemlji poboljšava brend?
Čini se da je Švicarska, koja se plasirala na prvo mjesto, omiljena država većine. CBI svoju listu temelji na 'globalnoj percepciji' koja se mjeri anketom među 3.600 ljudi za koje se vjeruje da imaju utjecaj na javno mnijenje, ali na poredak utječe i tim eksperata iz 18 zemalja koji se bave javnim politikama, globalizacijom i medijima.
Dakle, što jednoj zemlji poboljšava brend? Isto ono što čini i dobar brend tvrtke. S tim da kada su države u pitanju važnu ulogu igra to da li ljudi imaju snažan osjećaj o kulturi te zemlje, žele li je posjetiti ili žele poslovati u toj zemlji.
Najomiljenije zemlje također moraju imati vlade koje njeguju slobodu i toleranciju, a standard života mora biti visok.
Donosimo vam listu deset zemalja koje su se ove godine, kako je objavio Huffington Post, najbolje plasirale.
10. Norveška
Norveška je na listi jer je rangirana kao 21. u turizmu, 15. u kulturi, 10. u biznisu, 7. prema kvaliteti života i 7. prema sustavu vrijednosti.
9. Finska
Finska se rangirala kao 26. u turizmu, 16. u kulturi, 9. u biznisu, 6. u kvaliteti života i 5. prema sustavu vrijednosti.
8. Sjedinjene Američke Države
Sjedinjene Američke Države rangirane su kao 5. u turizmu, 31. u kulturi, 8. u biznisu, 15. prema kvaliteti života i 14. prema sustavu vrijednosti.
7. Njemačka
Njemačka je rangirana kao 7. u turizmu, 7. u kulturi, 2. u biznisu, 5. prema kvaliteti života i 9. prema sustavu vrijednosti.
6. Australija
Australije se plasirala kao 10. u turizmu, 20. u kulturi, 14. u biznisu, 10. prema kvaliteti života i 10. prema sustavu vrijednosti.
5. Novi Zeland
Novi Zeland na listi se našao kao 11. u turizmu, 14. u kulturi, 17. u biznisu, 9. prema kvaliteti života i 8. prema sustavu vrijednosti.
4. Švedska
Švedska je 14. u turizmu, 12. u kulturi, 5. u biznisu, 4. u kvaliteti života i 2. prema sustavu vrijednosti.
3. Japan
Japan se rangirao kao 2. u turizmu, 3. u kulturi, 3. u biznisu, 8. prema kvaliteti života i 13. prema sustavu vrijednosti.
2. Kanada
Kanada je plasirana kao 14. u turizmu, 12. u kulturi, 5. u biznisu, 4. u kvaliteti života i 2. prema sustavu vrijednosti.
1. Švicarska
Švicarska se je na prvo mjesto plasirana jer je 4. u turizmu, 4. u kulturi, 1. prema kvaliteti života i 1. prema sustavu vrijednosti.