Kineski inženjeri s Jugozapadnog sveučilišta Jiaotong u suradnji sa željezničkim tvrtkama China Railway Group Limited i CRRC Corporation Limited predstavili su prototip superbrzog magnetskog vlaka baziranog na eksperimentalnoj tehnologiji visokotemperaturnih supravodiča (VTS).
Radi se o prvoj komercijalnoj primjeni VTS-a koji ne zahtijevaju kompliciran i skup proces hlađenja na vrlo niske temperature pomoću tekućeg helija. Ovaj tehnološki koncept nastoji u maksimalnoj mogućoj mjeri eliminirati trenje kao glavnu prepreku za postizanje visokih brzina. Nakon toga trebat će jedino naći načina za suzbijanje otpora zraka, pa bi vlakovi u teoriji mogli biti doseći brzinu od 1000 kilometara na sat. Kinezi nastoje osmisliti koncept tunela s niskim tlakom kroz koje bi prometovali magnetski vlakovi
Deng Zigang, zamjenik direktora istraživačkog centra za superbrze maglev vlakove u tunelima s niskim tlakom naglasio je kako VTS tehnologija omogućava vlaku da lebdi bez stalnog napona, a otkrio je i još jednu karakteristiku. “Može se pomaknuti jednom rukom”, istaknuo je Deng, a kineska agencija Xinhua piše kako je jedan od novinara na prezentaciji uspio pomaknuti lokomotivu tešku 12 tona - samo jednim prstom.
Kina je u posljednje vrijeme preuzela primat u izgradnji infrastrukture za superbrze vlakove. Do kraja prošle godine izgradili su više od 37.900 kilometara takvih pruga.