U poplavi "lažnih vijesti" i "alternativnih činjenica", koje u sve većem razmjeru kolaju raznoraznim virtualnim mrežama, važno je da ljudi već u mladosti usvoje vještine i sposobnosti zahvaljujući kojima će ustanoviti koja je informacija pouzdana i relavantna, a koja spada u sve mnogobrojniju kategoriju "lažnih" ili "alternativnih". Stav je to vodećeg čovjeka za obrazovanje Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj.
"U prošlosti, kada ste trebali neku informaciju, pogledati biste u enciklopediju. I mogli ste vjerovati toj informaciji da je istinita. Ali danas mladi ljudi informacije traže na Facebooku i drugim web stranicama, gdje sami moraju procijeniti je li informacija pouzdana i točna. Razlikovanje onoga što je točno od onoga što nije je vještina kritičkog razmišljanja i odlučivanja", kazao je predstavnik OECD-a.
Schleicher je pokrenuo međunarodno PISA testiranje, koje propituje vještine 15-godišnjaka, a uskoro bi među matematičke, jezične i druge kompetencije mogli uvesti i testiranje sposobnosti za pronalažnje "lažnih vijesti".
"Naš vrlo važan zadatak je osvijestiti kod mladih ljudi da postoji nešto poput 'lažnih vijesti', da postoji nešto što nije nužno istina. Moramo to učiniti kako bi mladi propitkivali točnost informacija i razmišljali kritički", istaknuo je Schleicher, kazavši i kako se ljudi na virtualnim mrežama uglavnom povezuju s korisnicima koji imaju slične stavove, zbog čega ne vide širu sliku različitosti u današnjem svijetu. Problem je to koji proizlazi iz algoritama društvenih mreža, koje spajaju korisnike prema njihovim sukladnim interesima, a nipošto prema različitostima.