Hoćemo li živjeti dulje zbog umjetne inteligencije, letjeti u autima ili se barem voziti bez vozača, može se ovih dana vidjeti na IT sajmu CES u Las Vegasu.
Dragan Petric, izvršni urednik časopisa Bug, kaže da je najluđe što je ove godine vidio leteći auto.
"Auto koji je najprije vozio po cesti u jednom trenutku je poletio iznad paviljona sajma tu u Las Vegasu i nakon nekoliko krugova ponovno sletio na cestu", piše Danas.hr.
CES je taj koji svake godine najavljuje smjer u kojem će tehnologija ići.
"Kao što se moglo i očekivati, tehnologija umjetne inteligencije dominira sajmom, pogotovo kad je riječ o generativnoj umjetnoj inteligenciji. Dakle, to je ona koja simulira ljudski govor, ljudsku kreaciju, fotografiranje, kreiranje glazbe.
Nevjerojatna je količina kompanija koje su pronašle neku svoju posebnu nišu, poseban način primjene tog tipa umjetne inteligencije, ali osim toga tu je i nekoliko drugih trendova posebice "longevity" dakle korištenje tehnologije kako bi se produžio vijek ljudskog života. Zatim food tech, odnosno tehnologije koje mijenjaju način prehrane koji zapravo digitaliziraju prehrambenu industriju tako da mijenjaju način kako ćemo jesti, način kako ćemo pripremati hranu, pa čak i ono što ćemo jesti u vrlo bliskoj budućnosti", rekao je.
Sajmom dominiraju i konceptualni automobili
"Svi oni proizvođači koje poznajemo i proizvode uobičajene automobile koje viđamo na cestama, ovdje su donijeli nekakva nova čudesa, ne samo onaj leteći automobil koji sam spominjao, već i automobil koji razgovara s nama dok se u njemu vozimo, koji nam planira dan, koji odrađuje čak i neke poslove, dok se mi u autu odmaramo ili gledamo film. On za nas radi nekakav posao", kaže.
Na CES-u je ove godine nastupilo 1400 startupa iz cijelog svijeta. Oni su pomno probrani između pet i šest tisuća startupa koji se prijavljuju kako bi ovdje uopće mogli nastupiti, da bi uopće mogli platiti da nastupe.
Ima i hrvatskih firmi
"Tri su hrvatska startupa. Ani Biome koji je pobijedio na Idea Knockout. Oni pokazuju kombinaciju softvera temeljenog na umjetnoj inteligenciji i mikro napitaka koje pijemo kako bismo si produžili život i kako bismo život učinili zdravim. Dakle, to je, evo primjer startupa koji dolazi iz te sfere "longevity" i primjene umjetne inteligencije.
Zatim je tu splitski startup DotYourSpot X Yellow Dot koji je svoj proizvod namijenio HoReCa industriji, dakle restoranima i hotelijerima kako bi bolje planirali zalihe hrane i pića koje će poslužiti svojim gostima ponovno temeljeno na algoritmima umjetne inteligencije.
I tu je CircuitMess startup Alberta Lajčaka, koji je prije nekoliko godina pobijedio na Idea Knockoutu i, evo, sad se ponovno vratio kao izlagač koji ima desetak novih proizvoda koje pokazuje i predstavlja američkom tržištu", objasnio je.
Iako je juha skupa, za kocku se uvijek nađe
Na pitanje kako je inflacija utjecala na kockanje, kaže da su cijene svega podivljale, usluga, zabave... Sve je 30 posto skuplje.
"Primjerice, teško je kupiti običnu juhu u restoranu ispod petnaest dolara, dakle stotinjak kuna. Međutim, na ljude koji se kockaju to nije baš puno utjecalo. Kockarnice su, kao i uvijek krcate. Nekad nema mjesta gdje se može doći da bi se uopće moga ubaciti koji dolar pa da ga se umnožava. Možda je inflacija i potaknula ljude da pokušaju kockom sustići taj nedostatak novca koji im se stvorio u džepovima kada ga potroše na nešto drugo tu u SAD-u", rekao je.
POGLEDAJTE VIDEO: Boksačka poslastica u Las Vegasu: Može li Canelo obraniti pojas?