Hoćemo li uskoro i ovako kupovati odjeću?

Prvo smo iz SAD-a dobili mobilne restorane u kojima se hrana prodaje iz posebno opremljenih kamioneta, na opće zadovoljstvo klijenata. Sada stiže nešto slično – trgovine odjećom na kotačima.

18.1.2013.
6:35
VOYO logo

Trend modnih kamiona dobiva na popularnosti u gradovima širom Sjedinjenih Država, uključujući područje Los Angelesa, piše Glas Amerike. Jednom mjesečno, nakon zalaska sunca, središte Los Angelesa postaje pravi karneval kamiona – hrana i odjeća prodaju se iz trgovina na kotačima. Bistroi na kotačima ljudima su već poznati, ali modni su kamioni novost.

"Kao da ulazite u ormar i pretražujete, vrlo zgodno", kaže Janelle Shepard, koja je prvi put vidjela ovakav koncept prodaje odjeće. Posjetila je modni kombi J. D. Luxe, kojem je suvlasnica Jordana Fortaleza.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://www.voanews.com/flash_6.10.0.28109.3/MediaPlayer.swfx?cache=

"Imamo veliki izbor ručno izrađenog nakita, ručno izrađene odjeće i torbica", kaže Fortaleza. Objašnjava da je voditi trgovinu na kotačima puno jeftinije nego unajmljivati prostor za trgovinu u nekoj zgradi, a postoji i jedna druga prednost: "S trgovinom na kotačima ste mobilni, možete je svima približiti."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No nije sve ni u ovakvom trgovanju idealno. "Najveći je problem vrijeme", priznaje Fortaleza. "Kad je hladno – nema nikoga."

Za razliku od trgovina, modni kamioni su vozila, a kao vozila zahtijevaju i redovito održavanje. Ako se vozilo pokvari, nema poslovanja sve dok se ne popravi, a to može potrajati danima. Upravo to se dogodilo Stacey Steffe i njezinom biznisu Le Fashion Truck. "Barem jednom godišnje kamion nam je na popravku. Naš je malo stariji, kvarovi se dešavaju", kaže Steffe.

Njen modni kamion je star 38 godina, a prije dvije godine bio je prvi te vrste na ulicama Los Angelesa. Stacey i njezina poslovna partnerica Jeanine Romo pokrenule su West Coast Mobile Retail Association, nacionalnu udrugu koja danas ima članstvo od gotovo 50 kamiona pokretnih trgovina. Tromo gospodarstvo, kaže Stacey, pomaže rastu njihove industrije.

"Veliki broj ljudi svoje je konvencionalne trgovine prenio na kamione, to im omogućava da nekako prežive", ocjenjuje Steffe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Modni kamioni postali su konkurencija internetu. Kako objašnjava Ilse Metchek, predsjednica udruge California Fashion, impulzivna kupovina činila je do 20% prodaje u trgovinama. Mnogi sada kupuju online, gdje je impulzivna kupovina mnogo rjeđa. No kad kupuju u modnim kamionima, potrošači mogu i znaju biti impulzivniji.

"Modni su kamioni način da se opet privuče impulzivna kupovina. U osnovi, svaku je trgovinu moguće prenijeti u kamione", kaže Metchek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo