Njemački planovi 'udarac za europsko tržište bez granica'

30.11.2013.
11:33
VOYO logo

Nizozemski De Telegraaf je tako na istaknutom mjestu javio da se u Njemačkoj planira uvođenje cestarine i upozorio kako je to "udarac za europsko tržište bez granica". List piše da, nakon što su se "Nijemci usudili pomusti europske susjede, postoji velika opasnost da će se kroz Europu proširiti val cestarina. Još više zemalja nakon Njemačke neće moći odoljeti iskušenju da cijede strane korisnike njihovih cesta", prenosi Deutsche Welle.

Nisu se samo uzbudile Nizozemska, Danska ili Belgija koje same nemaju nikakvih cestarina za osobna vozila na njihovim prometnicama, nego je to izazvalo uzbunu i u Poljskoj, Češkoj i osobito Austriji, zemljama koje i same naplaćuju cestarine. Ono što političare tih zemalja osobito brine jest nejasna izjava njemačkih dužnosnika kako cestarina "ne smije dodatno opterećivati njemačke vozače". Zato nizozemska ministrica prometa Melanie Schulz "uopće nije sretna" s onim što je čula o njemačkim planovima i najavljuje da će njena zemlja potaknuti Europsku komisiju neka pomno pazi što Njemačka čini te namjerava li prekršiti načelo ravnopravnosti svih građana - ne pojedine nacije, nego Europske unije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično se čuje i iz Beča čija će se ministrica prometa Doris Bures "odlučno boriti protiv svakog kršenja europskog prava" i u toj borbi za prava austrijskih vozača će "iskoristiti sva sredstva" koja Beču stoje na raspolaganju. U svemu je gotovo apsurdno da i Den Haag i Beč u eventualnoj tužbi protiv Berlina mogu računati i na podršku najvećeg njemačkog auto-kluba ADAC-a. Naime, ne samo da taj klub smatra neizvedivim da se samo 'kažnjavaju' strani vozači, nego su stručnjaci tog kluba već odavno izračunali - takva njemačka cestarina se ne isplati!

Čak i njemački auto-klub ne podupire uvođenje vinjeta

Naime, u ADAC-u su pošli od pretpostavke koliko-toliko razumne cijene cestarine, te izračunali da bi država uprihodila oko 265 milijuna eura. Ali, trošak samih vinjeta, postaja za prodaju i konačno nadzora, koštao bi najmanje 300 milijuna eura! Dakle, takvom cestarinom se neće ništa zaraditi, nego će se čak i gubiti novac, izračunao je ADAC.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zapravo, teško je vjerovati da i njemački političari uopće znaju što učiniti i kako to provesti. U koalicijskom sporazumu piše i da se ne želi "još više opterećivati vlasnike vozila u Njemačkoj", što bi jedino moglo značiti kako će onda svi morati imati vinjetu, ali kako će onda za iznos godišnje vinjete biti smanjen porez na osobna vozila njemačkim vozačima. No, neki vlasnici jedva da uopće plaćaju porez na vozila, jer je on povezan i s ekološkim opterećenjem, pa bi se u Njemačkoj još uvelike mogla lomiti koplja oko ove teme.

Ipak, treba napomenuti da koalicijski sporazum još nije prihvaćen, jer ga treba potvrditi i svekoliko članstvo njemačkih socijaldemokrata.

Cijeli članak pročitajte http://www.dw.de/uzbuna-u-europi-zbog-njema%C4%8Dkih-vinjeta/a-17262016. Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.

Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pišite nam.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo