Njemački Savez trgovine na malo od božićne kupovine očekuje više od 80 milijardi eura prometa u studenom i prosincu. To je 1,2 posto više nego prošle godine, ali i više nego ikad prije.
Više je razloga zbog kojih se novac ove godine opuštenije troši.
'Ljudi imaju sigurnost i novac'
"Opći uvjeti za dobru božićnu kupovinu su se poklopili", kaže Stefan Hertel iz Njemačkog saveza trgovaca (HDE). Stopa zaposlenosti je visoka, a gospodarska situacija sigurna.
"Ljudi imaju sigurnost i novac. Zbog toga ih nije strah priuštiti nešto sebi ili svojim bližnjima", kaže Hertel za Deutsche Welle.
"Osim toga, mnogi su kupci skloniji svoj novac potrošiti, nego ga staviti na štednu knjižicu, za što im se nude prilično niske kamate", objasnio je Rolf Bürkl, voditelj istraživanja tržišta.
13. plaću investiraju u poklone
Postoji još jedan razlog zašto Nijemci tako rado troše svoj novac prije Božića. "Mnogo zaposlenika ove je godine dobilo i 13. plaću, koju rado investiraju u božićne poklone", dodaje Bürkl.
Ovo blagdansko vrijeme također potiče i domaću potražnju. To ne začuđuje: raspoloženje njemačkih kupaca je ovih mjeseci bolje nego u posljednjih šest godina, pokazuje studija GfK.
Izvoz postao problem
Ovakav scenarij bi se trebao svidjeti i Sjedinjenim Američkim Državama i Europskoj komisiji. Posljednjih tjedana Njemačka nailazi na mnoge kritike i to zato što izvoz dobara nadmašuje uvoz. Štoviše, ove je godine izvoz nadmašio uvoz za oko 92,45 milijardi eura. Da njemački snažan izvoz ugrožava stabilnost globalnog gospodarstva, to Njemačkoj ne predbacuje samo američki predsjednik Barack Obama.
I Europska komisija je najavila da će ispitati predstavlja li višak izvoza gospodarsku neravnotežu, pa samim time i problem za cijelu eurozonu.
http://www.dw.de/bo%C5%BEi%C4%87ni-pokloni-za-288-eura/a-17279907
Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.