Nakon što je planove uvođenja cestarina u Njemačkoj Sud Europske unije proglasio protivnima europskom pravu, njemački ministar prometa Andreas Scheuer u utorak je najavio odustajanje od sadašnjeg oblika zakona o cestarinama.
"Planirane cestarine za osobna vozila u
Njemačkoj u ovom obliku više nisu ostvarive.
Odluka Suda Europske unije se mora poštovati“, rekao je ministar
prometa Andreas Scheuer (Kršćansko-socijalna unija CSU) u
Muenchenu.
Naglasio je da presuda ne znači i potpuno odbacivanje naplate
prometne infrastrukture u Njemačkoj, kao što je to praksa i u
ostalih 20 članica EU-a.
On je u ovom trenutku odbio iznijeti alternative projektu kojeg
je zabranio sud.
"Sada u prvom planu stoje pravni i financijski aspekti projekta. Nakon toga politički“, rekao je Scheuer.
VEZANE VIJESTI
On je najavio da će se još u toku dana sastati s radnom grupom
kako bi se razmotrile posljedice zabrane uvođenja cestarina. Ono
je trebalo nastupiti u listopadu sljedeće godine a prihodi od
cestarina su već bili planirani u proračun.
Veliki godišnji prihod
Ministarstvo prometa je računalo s godišnjim prihodima od oko
milijarde eura.
Scheuer je još jednom naglasio kako je današnja odluka Suda EU-a
"potpuno iznenađujuća“
"Savezne vlada, Bundestag, Bundesrat i Europska komisija su dali
zeleno svjetlo zakonu o cestarinama a pozitivno se početkom
godine izrazio i glavni odvjetnik Suda EU-a“, rekao je
Scheuer.
Sud je danas udovoljio tužbi Austrije koja je smatrala da naplata
cestarina u Njemačkoj u ovom obliku diskriminira ostale građane
EU-a.
Prema tim planovima i njemački vozači osobnih automobila bi
trebali plaćati cestarine ali bi im taj iznos u punoj visini bio
kompenziran smanjenjem poreza na osobna vozila.
Političari oporbenih stranaka ali i koalicijskog partnera Unije
CDU/CSU su kritizirali CSU zbog višegodišnjeg ustrajanja na
projektu cestarina koji je od početka bio sporan.
CSU, koji zastupa demokršćansku opciju samo u Bavarskoj, je još
tijekom predizborne kampanje 2014. biračima obećao uvođenje
cestarina za strance. CSU je na taj način htio udovoljiti
bavarskim biračima koji prilikom prelaska granice moraju plaćati
cestarine dok stranci istodobno po njemačkim autocestama voze
besplatno.