SUPERSONIČNA LETJELICA /

NASA ima novi projekt: Bezvučni avion X-59 dug je 30 metara i 'još je jedan dragulj u NASA-inoj kruni'

Image
Foto: Profimedia

Prvi testni letovi planirani su kasnije ove godine iznad odabranih regija SAD-a. Tijekom ovih letova, prikupljat će se dodatni podaci, a Bob Pearce, čelnik NASA-e, istakao je da je X-59 'oko 30 metara dug korak naprijed na putu prema održivom komercijalnom supersoničnom letu'

13.1.2024.
13:58
Profimedia
VOYO logo

NASA je nedavno predstavila svoj najnoviji projekt, supersonični avion X-59, koji ima dužinu od oko 30 metara i raspon krila od otprilike 10 metara. Ovaj mlazni avion predstavljen je na lokaciji kompanije Lockheed Martin u Kaliforniji u petak. X-59 je ključni dio NASA-ina projekta "Quesst" (Quiet SuperSonic Technology), piše The Guardian.

Prvi testni letovi planirani su kasnije ove godine iznad odabranih regija SAD-a. Tijekom ovih letova, prikupljat će se dodatni podaci, a Bob Pearce, čelnik NASA-e, istakao je da je X-59 "oko 30 metara dug korak naprijed na putu prema održivom komercijalnom supersoničnom letu", dok je potpredsjednica NASA-e, Pam Melroy, opisala letjelicu kao "još jedan dragulj u NASA-inoj kruni".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono što čini X-59 posebnim jeste sposobnost da postigne nadzvučnu brzinu bez karakterističnog praska koje se obično javlja prilikom probijanja zvučnog zida.

Objašnjavajući konfiguracije na događaju lansiranja u petak, NASA-ina zamjenica administratora, Pam Melroy, objasnila je zašto se zvuk probijanja neće čuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Greška u proizvodnji? /

Avionu u letu otpala vrata, a sada je službeno pokrenuta istraga protiv Boeinga: 'Incident se ne smije ponoviti'

Image
Greška u proizvodnji? /

Avionu u letu otpala vrata, a sada je službeno pokrenuta istraga protiv Boeinga: 'Incident se ne smije ponoviti'

“Donijeli smo tu odluku da ga učinimo tišim, ali to je zapravo važan korak naprijed sam po sebi u napretku zrakoplovne tehnologije", rekla je zamjenica Melroy.

Zrakoplov također ima motor montiran na vrhu, kao i glatku donju stranu kako bi se spriječilo stvaranje udarnih valova iza zrakoplova i izazivanje zvučnih udara.

David Richardson, direktor programa X-59 tvrtke Lockheed Martin, rekao je da se očekuje da će taksi testovi X-59 početi u kasno proljeće ili rano ljeto.

"Ako postoji nešto što utvrdimo da ne radi nominalno, otići ćemo i izvršiti prilagodbe ili ako postoje neki dijelovi koji ne funkcioniraju, zamijenit ćemo ih kako bismo bili sigurni da je zrakoplov u potpunosti funkcionalan i siguran prije nego što ga predamo na prvi let", rekao je Richardson.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Pogledajte snimke japanskog aviona katastrofe dan nakon što ga je plamen doslovce progutao

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo