Kako se raspao nekadašnji sovjetski imperij, tako su iza njega ostali i neki nedovršeni projekti. Riječ je o brojnim projektima obavještajnih službi koje su tada imale dosta novca za svoje aktivnosti, piše Dubrovački dnevnik.
Ostaci projekata vidjeli su se još na ukrajinskim brodogradilištima na Crnom moru. Ondje je još bilo još nedovršenih projekata takozvanih istraživačkih, odnosno špijunskih brodova. To se dogodilo zbog nenadane pojave perestrojke u Moskvi, pa više nije bilo novca za nastavak njihova financiranja.
Trup nedovršenog broda u ukrajinskom brodogradilištu Okean Shipbuilding Yard Nikolajev nosio je kodno ime OKEAN. Kobilica je ondje položena još 1989. godine, ali se tim projektom više nitko nije bavio, pa je brod na navozu ležao do 1994. godine, kada ga kupuje kompanija. V-Ships iz Mote Carla.
NOVI POČETAK
Ovaj nesuđeni špijunski brod uspjeli su spasiti. Na njemu su napravljene neke nadogradnje i odvezen u Švicarsku. Na tamošnjem su brodogradilištu Mariotti radili na brodu, ali su mu i prenamijenili funkciju.
Brod više nije bio namijenjen za špijunske akcije, nego su ga dovršili za luksuzna kružna putovanja. Brod je onda dobio novo ime, "MINERVA", po rimskoj božici umjetnosti i rata, ali ipak nije ispunjen cilj da on postane najveća jahta na svijetu.
MINERVA je prvi put zaplovila pod zastavom Bahama u travnju 1996 godine. Na put su krenuli iz Genove pa sve do grčkih otoka i Turske. Duga 113 metara, MINERVA je imala šest putničkih paluba i kapacitet za 400 putnika te 150 članova posade. Težila je 12.330 bruto tona, a plovila brzinom od 16 čvorova.
Potom ju je dugoročno u najam uzela britanska brodska kompanije Swan Hellenic. Brod je plovio uglavnom istim rutama, u proljeće i jesen Sredozemljem, ljeti Sjevernom Europom, a zimi Crvenim morem, Dalekim istokom i Perzijskim zaljevom. Posjetila je MINERVA Šibenik, Korčulu i Dubrovnik.
Putovanja na MINERVI po osobi su stajala između 4.100 i 9.300 eura, ali su plovidbe svejedno bile pune.
Swan Hellenic uskoro je preuzeo još jedan brod, "REIGHT", koji im je dobro došao zbog velike potražnje i većeg kapaciteta. Ime su mu promijenili u "MINERVA II", a prvu MINERVU preuzela je britanska kompanija u dvogodišnji najam i promijenila ime broda u "SAGA PEARL". Potražnja je opet bila velika, pa ista kompanija kupuje još dva broda.
MINERVU 2005. godine preuzimaju Nijemci i tri je godine putovala kao "ALEXANDER VON HUMBOLDT". MINERVA je onda ponovno plovila pod svojim starim imenom, ali 2017. godine Swan Hellenic upao je u krizu. Svoj su jedini brod poslali na mrtvi vez, piše Dubrovački dnevnik.
Brod je prodan Peter Insull'su, koji su je namjeravali preurediti u luksuznu jahtu. Ipak, brod je i danas u Grčkoj i ne plovi.
POGLEDAJTE VIDEO: Jahta vrijedna milijune eura otišla u dim, vatra gorjela cijelu noć: 'Nije se moglo spavati'