Jednadžba s mnogo nepoznanica /

Matematika u hrvatskim školama: zbog čega nam je znanje osrednje i ne volimo je?

Voditeljica obrazovne reforme je kao jedan od najvećih problema hrvatskog školstva izdvojila matematiku. Kako to kada naši genijalci na olimpijadama diljem svijeta osvajaju zlatne medalje?

25.5.2017.
22:35
VOYO logo

Školsko zvono znak je za početak sata matematike. A u klupama su gimnazijalci drugog razreda Prirodoslovne škole Vladimira Preloga.

Više od pola razreda matematiku ne voli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nije mi je jedna baš od dražih predmeta, nemogu je shvatiti", podijelila je s nama Marija, učenica. "Zašto ne voliš matematiku?", upitali smo Marijanu. "Ne ide mi i ne zanima me", kazala nam je.

Nisu problem niti učenici niti njihovi učitelji već sustav.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Trenutno nas kurikulum ograničava s time. Dosta je striktna satnica, previše podataka, ide se u detalje koji nisu bitni i zbog toga mi ne mozemo na neki drugi način s učenicima raditi da njima bude zanimljivije", objasnio nam je Juraj Šutalo, prof. matematike iz Prirodoslovne škole Vladimira Preloga u Zagrebu.

Za razliku od većine učenika, Borni matematika ne zadaje glavobolju. U sedmom mjesecu predstavljat će Hrvatsku na međunarodnoj matematičkoj olimpijadi.

"Matematika nije dosadan predmet, to je predmet u kojem svatko moze pronaći neku ljepotu i nešto što će ga zanimati", kazao je Borna Šimić, učenik Gimnazije Matije Mesića u Slavonskome Brodu.

Strast prema matematici dijeli s bivšim matematičkim olimpijcem, sadašnjim studentom PMF-a Danielom koji mu prenosi svoja znanja i iskustva.  Daniel je i član udruge koja okuplja mlade talentirane matematičare.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naš je cilj kao bivših natjatelja i studenata matematike olakšati učenicima natjecateljski put i što više njih zainteresirati za onu lijepu matematiku", objasnio nam je Daniel Paleka, iz udruge "Mladi nadareni matematičari".

Prema međunarodnom istraživanju u kojem je sudjelovalo 600 tisuća učenika iz 57 zemalja, među kojima 4 tisuće iz 163 škole, hrvatski učenici svojim znanjem zauzimaju sredinu ljestvice - 32. mjesto. Brojke bolje leže slovenskim i srpskim učenicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svjesna je toga i nova voditeljica kurikularne reforme.

"U matematici nam je nužno promisliti kako ćemo postići bolje rezultate"rekla je Jasminka Bulja Culej, voditeljica Ekspertne radne skupine za provedbu kurikularne reforme.
A kada promisle i svoje ideje provedu u djela možda matematika više neće biti bauk.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo