Njemački ministar prometa Alexander Dobrindt, član bavarske Kršćansko-socijalne unije (CSU), najavio je da će se cestarina plaćati i za autoceste kao i za ceste u drugim kategorijama. Visina cestarine ovisit će o prilagođenosti vozila zahtjevima zaštite okoliša.
Samo strani vozači
Vinjete će morati kupovati samo strani vozači. Njemačka do sada nije naplaćivala naknadu za korištenje cesta, ali su njemački vlasnici vozila u okviru poreza na vozila plaćali određeni iznos za ceste. Stoga nova mjera za Nijemce neće donijeti novo opterećenje, porez na vozila čak će se smanjiti, ovisi o vrsti vozila, tvrdi Dobrindt.
Vinjete će se moći kupiti na deset dana, dva mjeseca i godinu dana. Prodavat će se na benzinskim crpkama i putem interneta.
Ministar tvrdi da će se cestarinom, koja je najavljena u predizbornoj kampanji njegove stranke, namaknuti novac nužan za obnovu zapuštene mreže njemačkih cesta i autocesta.
Njemačkom godišnje prođe oko 170 milijuna vozila iz inozemstva, a prema ministrovim riječima odluka o cestarini znači samo da i inozemni vozači moraju sudjelovati u troškovima infrastrukture.
Dobrindt je uvjeren da je odluka o cestarini u skladu s europskim zakonodavstvom i da Njemačka zbog toga neće imati problema s Bruxellesom.
Prikupit će se 2,5 milijardi eura
Ministar očekuje da će se na ovaj način prikupiti oko 2,5 milijardi eura u četiri godine, a troškovi naplate procjenjuju se na oko osam posto ukupne zarade.
Dobrindt je najavio razgovore s kolegama iz Nizozemske i Austrije, dvije susjedne zemlje iz kojih dolaze najglasnije kritike ove mjere.
Kritičari u samoj Njemačkoj međutim smatraju da bi i vlasnici vozila u samoj Njemačkoj za određene kategorije vozila mogli ubuduće plaćati veći porez. Mnogi u Njemačkoj također su mišljenja da cestarina, čijem se uvođenju protivila i savezna kancelarka Angela Merkel, neće donijeti nikakvu financijsku korist, nego da će samo proizvesti novu birokraciju i izazvati svađu sa susjedima.