Francuski istražitelj izjavio je u četvrtak u Marseilleu da je po svemu sudeći kopilot Germanwingsa Andreas Lubitz namjerno srušio avion.
Prema njegovim riječima, najlogičniji zaključak je da je on namjerno odbio otvoriti vrata pilotske kabine kapetanu koji je bezuspješno pokušavao ondje ući te da je namjerno srušio letjelicu.
Prema njegovim riječima, ne postoje naznake da je Lubitz bio terorist.
Od financija do nesrtnih ljubavi
Situacije u kojima su piloti namjerno srušili avion da bi počinio samoubojstvo vrlo su rijetki i vrlo ih je teško uvjerljivo dokazati, piše dpa.
Samoubojstvo je, primjerice, jedna od teorija koja se spominje u misteriji koji obavija nestanak leta MH370 Malaysian Airlinesa. Avion je nestao prošle godine u ožujku na letu iz Kuala Lumpura prema Pekingu.
U studenome prošle godine u Namibiji se srušio avion Mozambique Airlinesa. Tada je poginulo 33 putnika, a istražitelji su zaključili da ga je namjerno srušio pilot koji je njime upravljao.
Dužnosnici američke službe za zračni promet vjeruju da je 1999. kopilot u smrt namjerno odveo sebe i 217 putnika na letu 990 Egypt Aira.
Pretpostavlja se da je namjerno srušio letjelicu u Atlantski ocean nakon polijetanja iz New Yorka. Egipatske vlasti oštro su zanijekale tu tvrdnju, uz objašnjenje da je nesreća posljedica mehaničkog kvara.
Dvije godine kasnije, 2001. u Indoneziji se srušio avion tvrtke Silk Air na liniji Džakarta-Singapur. Američki istražitelji i u ovom su slučaju izrazili sumnju da je nesreću namjerno prouzročio pilot.
Tada su poginula 104 putnika, a u izvještaju američkih istražitelja stoji da je pilot imao financijskih problema. Teoriju o samoubojstvu oštro su opovrgle indonezijske zrakoplovne vlasti.
Godine 1994. pilot tvrtke Royal Maroc, koji je navodno imao ljubavnih problema, srušio je avion kojim je upravljao u gorju Atlas nedugo nakon polijetanja iz Agadira.
To su ustanovili američki dužnosnici za zračni prijevoz, no udruga marokanskih pilota odbacila je rezultate njihove istrage. Tada je poginulo svih 44 putnika.
Od sutra u kokpitu uvijek dvije osobe
Britanska zrakoplovna tvrtka EasyJet i kanadska Air Transat u četvrtak su, nakon nesreće Germanwingsa, odlučile da već od petka uvode pravilo prema kojemu će u pilotskoj kabini uvijek morati biti dvije osobe, prenosi AFP.
"EasyJet izvještava da od sutra, 27. ožujka, mijenja dosadašnje pravilo te da će se u svakome trenutku u pilotskoj kabini morati nalaziti dvije osobe. Odluka je donosena nakon konzultacija s Upravom za civilno zrakoplovstvo", stoji u priopćenju tvrtke.
Glasnogovornica kanadske zrakoplovne tvrtke Air Transat Debbie Cabana također je izvijestila da će se u njihovim avionima na svim letovima o dsada u svakom trenutku morati nalaziti dvije osobe te da se odluka počinje primjenjivati već u petak.
"Nakon što jedan od pilota iziđe iz kokpita, onamo će ući voditelj kabinskog osoblja", rekla je Cabana.