Brod "Ocean Shield u ponedjeljak će prekinuti potragu za signalima hidrofoničnom sondom te pokrenuti čim prije autonomno podmorničko vozilo Bluefin-21", izjavio je koordinator potraga Angus Houston.
Vrijeme da se krene u podmorje
Posljednji akustični signal iz crnih kutija bio je uhvaćen prije šest dana, rekao je, "a u proteklih šest dana nismo ništa detektirali i zacijelo je vrijemo da se krene u podmorje".
Odašiljači imaju teorijski vijek trajanja od tridesetak dana i moguće je da je istekao jer je zrakoplov na letu MH370 nestao prije 38 dana.
Naftna mrlja na analizi
Ocean Shield u nedjelju navečer otkrio je naftnu mrlju u zonama na koje se sada svela potraga jer su u njoj primani signali.
Dvije litre goriva prikupljeno je i poslano na analizu, no rezultati će se znati za nekoliko dana. Čini se da gorivo ne potječe s brodova, rekao je Houston.
Od 5. travnja, brod Ocean Shield uhvatio je u četiri navrata zvučne signale u ograničenoj zoni, na putanji kojom je vjerojatno letio Boeing 777, a ti signali nalikuju onima kakve odašilju crne kutije, koje bilježe podatke na letu.
Nova etapa u potrazi
Podmornički robot Bluefin-21, trebao bi otvoriti novu etapu u potrazi. Oblikom torpeda dugog 4,93 metara i opremljen sonarom, Bluefin-21 se koristi za uzimanje podataka u operacijama potrage za olupinama, za arheološka istraživanja i oceanografiju.
Ako Bluefinov sonar uhvati neki signal bit će izvučen na površinu, zatim će biti opremljen kamerom i vraćen u more. No taj robot ne može istodobno nositi i sonar i kameru.
Pod vodom može biti 20 sati
Robot teži 750 kilograma i može ostati pod vodom 20 sati, ali je operativan najviše do 4.500 metara dubine.
"Svaka Bluefinova misija trajat će 24 sata", objasnio je Houston jer dva su sata za spuštanje, 16 za istraživanje podmorja, dva sata za uspon na površinu, četiri sata za analizu prikupljenih podataka.
Zona u kojoj istražuje brod Ocean Shield svedena je sada na nekoliko četvornih kilometara i nalazi se 2.312 kilometara sjeverozapadno od Pertha, velikoga grada na zapadnoj obali Australije.
Zrakoplov MH370 nestao je na letu između Kuale Lumpura i Pekinga 8. ožujka nedugo nakon što je poletio iz malezijske prijestolnice. No između Malezije i Vijetnama promijenio je putanju i okrenuo se prema Malajskom prolazu. Razlog se ne zna i pretpostavlja se da se srušio u Indijski ocean.
Istraga je postavila nekoliko hipoteza, da je zrakoplov bio otet, da je riječ o sabotaži ili očajničkom samoubilačkom činu nekog od putnika ili članova posade.