'Ovo je moja istina. Mijenjaju dokaze'

28.2.2014.
6:32
VOYO logo

'Kapetan Kukavica' - kako su ga mediji prozvali, morao se probijati kroz gomilu novinara. "Žele me prikazati kao slabića, baš kao i prije dvije godine. To nije istina. Želim pokazati da sam gospodin, a ne kukavica", kazao je Schettino.

Schettino je jedini optuženik na suđenju za višestruko ubojstvo iz nehata, napuštanje broda i štetu nanesenu okolišu. Naime, Schettino je bio među prvima koji su napustili brod, dok su 4.229 putnika čekali spas u čamcima za spašavanje ili u panici skakali u hladno more.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, Schettino ima svoje opravdanje zašto je napustio brod, a to je ponovio i talijanskim novinarima. Tvrdi da je s kopna bolje koordinirao spašavanje, a za La Repubblicu je kazao i kako mu podmeću svu krivnju, pa čak i mijenjaju dokaze.

Kormilar nije znao talijanski ni engleski jezik?

"Došao sam pronaći istinu i pomoći mojim tehničkim konzultantima da je nađu...", kazao je kapetan, koji vjeruje da netko 'mulja' s dokazima. "Mijenjaju scenarij. Žele da me prikažu kao jedinog krivca, a nisam. Napravio sam greške, ali ne samo ja. Pravi krivac za smrt 32 ljudi je generator za slučaj nužde. Te je noći nestalo struje na brodu: dizala nisu radila, nije radio sustav za spuštanje čamaca za spašavanje, nisu radile pumpe. Htio bih znati zašto generator nije radio", kazao je Schettino.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kazao je i kako je pogriješio što je vjerovao posadi, ali "na brodu visokom kao neboder nemate izbora nego vjerovati posadi". Također je kazao kako kompanija Costa Crociere ne govori istinu kad kažu da se nije radilo 'pozdrave' otoku Giglio (nasukavanje se dogodilo jer je brod prošao preblizu stijeni, kako bi trubom pozdravio otočane op.a.), te da su to radili svi kapetani, a kompaniji je to bila dodatna ponuda koju su nudili klijentu.

Prisjetio se kobne noći 13. siječnja 2012. "Kad sam bio na večeri s Domnicom Cemortan bio sam uvjeren da me pozdravljaju ljudi s Giglia, devetsto metara od obale, a mi smo bili na stijenama. NIsam bio na dužnosti, ali sam došao na most devet minuta prije početka moje smjene. Pet minuta kasnije sam uzeo dalekozor i prema provi vidio morsku pjenu. Koji k***? Bili smo na stijeni Scole. Povikao sam kormilaru da ide 20 stupnjeva ulijevo, a otišao je udesno. Pa još deset stupnjeva lijevo, ali je otišao udesno. Nije znao talijanski ni engleski. Odgurnuo sam ga i preuzeo kormilo. Napravio sam posljednji manevar, ali nisam mogao izbjeći udar. Concordiu sam odveo prema stijenama ispred luke. Da, spasio sam 4200 osoba", ispričao je Schettino.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo