Djevojka se putem interneta stupila u kontakt s članovima ISIS-a, nestala je 2016. godine.
Mnogi se pitaju što je utjecalo na mladu djevojku da se preda militantima ISIS-a te kakvu su joj propagandu prodali kako bi im se pridružila.
Mlade djevojke lako padnu na bajkovite priče muškaraca koji ih uvjeravaju da su na svijet došle s ulogom heroina, supruga i majki, koje ideologiju ISIS-a trebaju prenijeti na sljedeće generacije.
Lijepo upakirana propaganda
Tu priču militanti ISIS-a znaju jako lijepo upakirati. Etnologinja sa Sveučilišta u Frankfurtu Susanne Schroeter kazala je da kod vrbovanja ženskih članica džihadisti koriste posebno kampanju samo za žene i djevojke. Teroristička organizacija pritom prikazuje svoju 'romantičnu' stranu, piše Deutsche Welle.
Koriste se blogovima s ljubavnim pričama djevojaka koje stižu u 'kalifat' te herojskih božjih raznika.
'Posebno su uspješne video priče u kojima se borci Islamske države maze s mačičima', rekla je Schroeter. Time pokušavaju prenijeti poruku da su džihadisti jaki i hrabri, ali i zaštitnici puni nježnosti.
Lako je moguće da je Linde W. privučena u klupko ISIS-a upravo jednim takvim videom.
ISIS vrlo uspješan na društvenim mrežama
'ISIS ima vrlo uspješan model za društvene mreže. Uspješan nije samo zbog toga što aktivno koristi sve moguće društvene mreže kao što su Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i Snapchat, nego i zbog toga što se džihadisti direktno obraćaju svojoj ciljnoj grupi', objasnila je stručnjakinja.
Na društvenim se mrežama razglaba puno i o smislu života.
'Razgovor može početi jednostavnim interesom za islam, ali tu se netko u stvari ipak nada odgovoru o smislu života', rekao je socioolog Stephan Humer koji se bavi istraživanjem terorizma i ekstremizma na internetu.
Humer i kolege su davno ustanovili kako pretraživanje posebnih pojmova na internetu, kao što su "džihad" ili "šerijat" vrlo brzo dovode do internetskih stranica koje imaju veze sa IS-om.
'Pritom se cilja na slučajne pretrage', rekao je Humer. Na taj je način Islamska država dolazila do svih onih koji su pokazali najmanji interes, a zatim su im propagandisti predstavljali svoju ideologiju.
Koriste se klasičnom psihologijom
'Tko je želio saznati još više, njega su usmjeravali na internetske forume, gdje je prvi put mogao komunicirati s ljudima', kaže Humer.
Radi se o klasičnoj psihologiji, kaže Humer.
'Ono što IS nudi je zajedništvo i oslonac, a upravo to mladi ljudi najčešće i priželjkuju. Obećanje glasi: Dođi kod nas, jer mi ispunjavamo sve želje', kaže Humer.