Facebook je u proteklom tromjesečju ostvario prihode od gotovo 12 milijardi dolara, 49 posto više nego godinu dana prije, a kako je snažno porasla i dobit najveće svjetske društvene mreže, čini se da joj skandal s nedozvoljenim korištenjem podataka korisnika zasad nije naštetio.
Prema u srijedu objavljenom poslovnom izvješću, čista dobit Facebooka dosegnula je u prvom kvartalu ove godine 4,99 milijardi dolara, što je 63 posto više nego godinu dana prije.
Pritom su prihodi od oglašavanja, najvećeg izvora prihoda kompanije, porasli oko 50 posto, na 11,7 milijardi dolara.
Oglašivači već dulje vrijeme preusmjeruju novac iz televizijskog u oglašavanje na web i mobilnim platformama, a Facebook je jedna od tvrtki koja od toga ima najviše koristi, premda je na mobilnom video tržištu suočen sa žestokom konkurencijom Snapchata i YouTubea, koji također svakodnevno privlače milijune posjetitelja.
Analitičari tvrtke eMarketer procjenjuju da će u ovoj godini Facebookovi prihodi od digitalnog oglašavanja dosegnuti udjel od 18 posto u ukupnim globalnim prihodima od te vrste oglašavanja, dok bi Google mogao zahvatiti 31 posto.
Prema podacima iz poslovnog izvješća, Facebook je na kraju proteklog tromjesečja imao 2,2 milijarde aktivnih mjesečnih korisnika širom svijeta, dok je toj društvenoj mreži svakoga dana pristupalo njih 1,45 milijardi, 13 posto više nego godinu dana prije.
Sudeći po poslovnim rezultatima, skandal koji je izbio nakon što je nedavno tvrtka za obradu podataka Cambridge Analytica otkrila da je koristila podatke od oko 87 milijuna korisnika Facebooka bez njihova pristanka i koristila ih u političkim kampanjama, zasad čini se nije utjecao na poslovanje tvrtke, bez obzira na brojne pozive za napuštanje te mreže i strožu regulaciju.
„Svi stalno pričaju o tome kako je situacija loša za Facebook, no za mene je ovo poslovno izvješće vrlo pozitivno i vjerujem da će kompanija savladati te probleme”, kaže Daniel Morgan, portfelj menadžer u tvrtki Synovus Trust Company.
Zbog nedozvoljenog korištenja podataka korisnika, ali i prethodnog skandala zbog lažnih oglasa na Facebooku plaćenih iz Rusije kojima se pokušalo utjecati na predsjedničke izbore u SAD-u, Facebook je zaposlio nove djelatnike za borbu protiv lažnih oglasa i vijesti, a najavio je i druge mjere kako bi se povećala sigurnost te društvene mreže.
Zbog toga su, među ostalim, u proteklom kvartalu troškovi tvrtke porasli za 39 posto na godišnjoj razini, pri čemu je broj zaposlenih povećan za 48 posto, na njih 27.740.
„Svjesni smo naše odgovornosti i investiramo kako bismo bili sigurni da se naše usluge koriste za dobro. No, također moramo nastaviti graditi nove alate kako bismo pridonijeli povezivanju ljudi, jačanju naših zajednica i zajedništvu u svijetu”, poručio je u izvješću Mark Zuckerberg, izvršni direktor koji je i osnovao Facebook 2004. godine.
Kako su poslovni rezultati bolji nego što se očekivalo, cijena dionice Facebooka porasla je u srijedu u produženom trgovanju na Wall Streetu oko 4,5 posto, na 167 dolara.
No, i dalje je niža u odnosu na 185 dolara, koliko je iznosila dan prije nego što je izbio skandal s Cambridge Analyticom, što znači da je u međuvremenu tržišna vrijednost Facebooka pala za više od 50 milijardi dolara.