Mnogi vjernici vikali su ''Ovo je hereza!'' dekanu koledža Trinity na sveučilištu u Cambridgeu dok su u suzama napuštali propovijed na kojoj je rečeno da je Isus možda bio transrodan. Za dekana koledža Trinity, dr. Michaela Bannera, gledište o transrodnosti Isusa je ''legitimno''. On je, naime, stao u obranu tvrdnje iznesene na propovijedi prošle nedjelje da je Krist na nekim umjetničkim slikama imao ''tijelo tranrodne osobe''.
Bočna Kristova rana podsjeća na - vaginu?
Tu je tvrdnju iznio mlađi znanstveni suradnik Joshua Heath koji je u svome izlaganju u sklopu večernje mise, govoreći o prikazu Isusa Krista na renesansnim i srednjovjekovnim slikama, ustvrdio da Kristova bočna rana podsjeća na vaginu. Bočna rana ''poprima izrazito vaginalni izgled'', rekao je Heath, koji, inače, svoj doktorski rad piše pod mentorstvom Rowana Williamsa, bivšeg nadbiskupa Canterburyja. Mladi znanstvenik upotrijebio je čuvenu sliku Jeana Malouela ''Susosjećanje (Pietà) sa Svetim Trojstvom'' iz 1400. godine izloženu u pariškom Louvreu, kako bi ilustrirao svoju tvrdnju.
''U istovremeno muškom i ženskom tijelu Kristovom u ovim djelima, ako je Kristovo tijelo kako ova djela sugeriraju, tijelo svih tijela, onda je njegovo tijelo također trans tijelo'', ustvrdio je Heath, kako piše The Daily Telegraph.
Vjernik piše: 'Otišao sam s bogoslužja u suzama'
Nakon izlaganja mladog znanstvenika, dekan Banner dobio je nekoliko pisama ogorčenih vjernika. Jedan mu je napisao: ''Otišao sam s bogoslužja u suzama. Ponudio si se da poslije razgovaraš sa mnom, ali bio sam previše uznemiren. Prezirno se odnosim prema ideji da probijanjem rupe u muškarcu, kroz koju se može prodrijeti, on može postati žena. Posebno osjećam prezir prema takvim tumačenjima slika kada se primjenjuju na našeg Gospodina, s propovjedaonice, na večernjoj misi. Prezirno se odnosim prema ideji da bismo trebali biti pozvani razmišljati o mučeništvu ''trans Krista'', nove hereze našeg doba.''
Drugi su dekanu poručili da se nisu osjećali dobrodošlima u crkvi, dodajući da je djeci koja su bila ondje bilo vidljivo neugodno.
'Propovijed je govorila o liku Krista u umjetnosti'
Ali dekan Banner je napisao javno pismo u kojem brani propovijed.
''Osobno, mislim da su te tvrdnje bile legitimne, bez obzira na to slažemo li se vi ili ja ili bilo tko drugi s tim tumačenjem, govori li nešto drugo o toj umjetničkoj tradiciji ili se ne slažemo u pitanjima oko transseksualizma.''
Glasnogovornik koledža Trinity rekao je, pak da ''ni dekan ni istraživač koji je držao propovijed, nisu sugerirali da je Isus transrodan''.
''Propovijed je govorila o liku Krista prikazanom u umjetnosti i različitim interpretacijama tih umjetničkih prikaza. Istraživanje prirode vjerske umjetnosti u propovijedi, u duhu akademskog istraživanja koje potiče na razmišljanje, bilo je u skladu s otvorenom raspravom i dijalogom na Sveučilištu Cambridge'', poručio je glasnogovornik koledža Trinity.