Kod tzv. 'ralja', voda može prodirati u vodonepropusni dio
Istraga u Luksemburgu, gdje je bio registriran brod Bourbon Rhode kojim je zapovijedao Dino Miškić, čini se da je otkrila uzrok nesreće tegljača Bourbon Rhodea 26. rujna 2019. na Atlantiku.
Kako prenosi Morski.hr, istraga još traje, no svim svim ostalim tegljačima ovog tipa, ističe se sigurnosni problem koji zahtijeva hitnu sigurnosnu akciju. Sigurnosna obavijest Ministarstva transporta iz Luksemburga, izdana je pod oznakom LU-MA-SB/2020-001,pokazuje da je problem bio u takozvanim 'raljama'.
Kod 'ralja' moguće prodiranje vode u vodonepropusni dio
Bourbon Rhode je bio prekooceanski tegljač čija su zadaća bila sidrena rukovanja platformi. Bio je opremljen sistemom "shark jaws" (engl. = čeljust morskog psa) ugrađenog na zadnjem dijelu Z-drive porivnog odjeljenja da osigura lanac sidra ili sajle za vrijeme sidrenih operacija. Za vrijeme operacije, more s palube može nesmetano ući u vodonepropusno odjeljenje koje ima tri odvoda, postavljena u samom odvodu istog odjeljenja. Kad nije u korištenju sustav "shark jaws" je spušten u svoje kućište i vodoravan je s palubom. U spuštenoj poziciji šupljine oko navedenog sustava, omogućuju morskoj vodi da uđe u kućište.
Za vrijeme tegljačkih aktivnosti, proizvođač preporučuje održavanje sustava "shark jaws" jednom tjedno. Jedna od zadaća tijekom održavanja je odstraniti inspekcijski poklopac na vertikalnoj strani i očistiti nakupljeni mulj, pijesak ili druge objekte iz vodonepropusnog odjeljenja, detaljno se navodi u dokumentu u kojem slijedi jasno pojašnjenje što je dovelo do potonuća broda.
Isti problem kod drugih tegljača iste tvrtke
"Pri završetku održavanja, inspekcijski poklopac treba biti vraćen na mjesto, uz korištenje silikonskog brtvila. Kroz vrijeme, inspekcijski poklopac sustava "shark jaws" na brodu Bourbon Rhodeu je izgubio vodonepropusno svojstvo. Prodiruća morska voda s palube koja ulazi u vodonepropusno odjeljenje prolazi nesmetano kroz inspekcijski poklopac i skuplja se u kaljuži, na dnu Z-drive pogonskog postrojenja i može se ispumpati s pomoću kaljužne pumpe.
Za vrijeme istrage, analiza samog operatera Bourbona je ukazala i na druge tegljače iste vrste u toj floti s propuštanjem na području inspekcijskog poklopca vodonepropusnog odjeljenja za sidreno rukovanje. Ovo pokazuje da problem vodonepropusnosti kod tegljača sa sidrenim rukovanjem, opremljenih ovim sistemom inspekcijskog poklopca, nije izolirani sigurnosni sistem, što dovodi do izdavanja sadašnje sigurnosne preporuke.