Jedna od najvećih zrakoplovnih zagonetki - nestanak zrakoplova Malaysian Airlinesa na letu MH370 iz Kuala Lumpura u Peking, s 239 putnika i članova posade koji se dogodio 8. ožujka 2014. godine - još uvijek je neriješena. U istrazi su se pojavili novi detalji o zrakoplovu koji je završio u Indijskom oceanu, a čija olupina dosad nije pronađena.
Zanimljivo je da istragu vode još samo dva francuska istražitelja, a Le Parisien piše kako su oni došli do saznanja da se u zrakoplovu nalazio "zagonetni teret težak 90 kilograma".
Nije isključena teorija o slijepom putniku-otmičaru
"Neznani teret od 90 kilograma našao se na popisu prtljage nakon uzlijetanja. Prostor za prtljagu bio je krcat, ali nitko nije znao zašto niti su stručnjaci išta rekli o tome. Moguće je da se radi o nestručnosti, a možda i o manipulaciji. To je jedno od pitanja za Malezijce", kazao je za Le Parisien Ghyslain Wattrelos, francuski državljanin koji je u toj zrakoplovnoj nesreći izgubio suprugu i dvoje djece.
Ta je izjava pokrenula još jednu od teorija zavjera vezanih uz nestanak malezijskog zrakoplova - da je u njemu bio slijepi putnik koji je oteo zrakoplov. Tu je teoriju prisnažio i stručnjak za sigurnost zračnog prometa Tim Termini koji je, kako piše Daily Mail, izjavio je za britanski Channel 5 da je teorija o slijepom putniku jedna od mogućnosti koja se uzima u obzir u istrazi ovog slučaja.
On smatra da je malezijski zrakoplov vrlo vjerojatno bio otet. Termini dodaje kako su četiri moguća scenarija otmice: da je zrakoplov oteo netko od članova posade ili, netko od putnika, moguće i slijepi putnik te da je otet elektronskim putem iz neke baze na zemlji.
Kompanija šuti o teretu koji je bio u zrakoplovu
Dugo se raspravljalo i o teretu koji se nalazio u nestalom zrakoplovu. Bivši šef Malaysian Airlinesa Ahmad Jauhari Yahya svojedobno je kazao kako se 12 dana nakon nestanka utvrdilo da je u zrakoplovu bilo 200 kilograma litij-ionskih baterija, što je kasnije potvrdila tvrtka NNR Global. Iz te su tvrtke kazali da su u zrakoplov ukrcali skoro dvije i pol tone tereta uključujući 220 kilograma litij-ionskih baterija, dok su ostalo bili punjači i radijski pribor.
Rodbina putnika iz nestalog zrakoplova lani je pozvala malezijsku vladu da objavi čitav popis tereta koji se nalazio u zrakoplovu. Smatraju nevjerojatnim što Malaysia Airlines još nije objavila dokumnete o letu iz kojih bi se vidjelo što se u njemu prevozilo, a moglo bi rasvijetliti ovaj slučaj. Najspornijim smatraju upravo nejasnu stavku "radijskog pribora".
Francuski istražitelji koji još vode istragu kažu kako preliminarne informacije sugeriraju da je netko bio za upravljačem zrakoplova kada je nestao u Indijskom oceanu te da u prilog tomu govore i podaci da je Boeing 777 prije nestanka imao nekoliko nesvakidašnjih zaokreta koji se jedino mogu izvesti ručno.