Do 2024. godine /

Indonezija će dobiti novi glavni grad: Džakarta tone, a nova metropola bi trebala biti na Borneu

Image
Foto: shutterstock

Naš glavni grad premješta se na otok Kalimantan. Bit će smješten u središnjem, istočnom ili južnom Kalimantanu

8.8.2019.
13:05
shutterstock
VOYO logo

Indonezijski predsjednik Joko Widodo potvrdio je u četvrtak da će se indonezijski glavni grad iz brzo tonuće i prometom zagušene Džakarte premjestiti na otok Borneo. 

"Naš glavni grad premješta se na otok Kalimantan. Bit će smješten u središnjem, istočnom ili južnom Kalimantanu", napisao je Joko na svom Twitter profilu koristeći indonezijski naziv za otok Borneo

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Temeljito smo proučili sve aspekte i odluka će biti u skladu s nacionalnom vizijom za sljedećih 10, 50 i 100 godina", dodao je. 

Grad Palangkaraya i područje u blizini Balikpapana, bogatog naftom, razmatraju se među vjerojatnim lokacijama novog glavnog grada. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sigurnije područje

Stručnjaci tvrde da, za razliku od drugih dijelova u Indoneziji, većinu Bornea ne potresaju vulkanske erupcije i potresi. 

Vlada se želi početi seliti u novi glavni grad do 2024., po završetku drugog Jokinog petogodišnjeg mandata. 

Ministar za planiranje nacionalnog razvoja Bambang Brodjonegoro rekao je ranije ove godine da će preseljenje koštati 33 milijardi dolara. 

Oko 40 posto Jakarte tone ispod razine mora

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Financiranje izgradnje uključivat će omogućavanje graditeljima stambenih naselja da upravljaju vladinom imovinom u Džakarti u zamjenu za pomaganje u izgradnji novog grada, rekao je. 

Vlada je pobrojala prometnu začepljenost, česte poplave i odrone kao glavne razloge preseljenja. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko 40 posto Džakarte, koji trenutno broji 10 milijuna stanovnika, nalazi se ispod razine mora i nastavlja tonuti. 

Za masovno izbijanje podzemnih voda stručnjaci krive stanovnike, uredske zgrade, trgovačke centre i apartmane. 

Oko 630 milijuna kubika vode se svake godine ispumpava iz tla, navode gradske vlasti. 

Ekonomski gubitci zbog gradskih prometnih čepova procjenjuju se na 7 milijardi dolara godišnje. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki aktivisti za okoliš kritizirali su planirani potez, upozorivši da će izgradnja novog grada u središtu šume naštetiti okolišu. 

"Iz vlade tvrde da su proveli studije o utjecaju na okoliš, ali to nije bilo transparentno", rekao je Dismas Hartono, direktor indonezijske neprofitne organizacije za okoliš Walhi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo