NOIV MODELI NAPADA /

Zombi uređaji u vašem džepu: Meta su djeca i tinejdžeri, a popularne igre alat za krađu novca

Image
Foto: RTL Danas/Screenshot

U posljednjih par godina svjetska industrija video igara okreće preko 150 milijardi dolara, s više od milijardu i po igrača svakog dana. To je za hakerske grupe mnogo 'isplativije' napadati nego li državne i financijske institucije, pa čak i naftne kompanije

19.1.2025.
6:57
RTL Danas/Screenshot
VOYO logo

Hakerski napadi su posljednjih godina postali svakodnevica, i u svijetu, i na Balkanu. Posljednje dvije godine bili smo svjedoci velikih i dugotrajnih hakerskih napada na državne institucije u Hrvatskoj, Crnoj Gori i Srbiji.

Tako je sredinom prošle godine bio napadnut Klinički centar u Zagrebu, za koji su odgovornost preuzeli ruski hakeri iz grupe 'NoName057'. U rujnu 2022. državne službe i agencije u Crnoj Gori bile su meta velikog i dobro organiziranog hakerskog napada pomoću ransomware virusa 'Cuba'. U lipnju iste godine, Geodetski zavod u Srbiji je također bio meta napada hakera, a njegovi serveri nisu bili u funkciji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ZABRINJAVAJUĆE /

Microsoft šokirao brojem hakerskih napada: 'Ovo je alarmantan oblik prijevare'

Image
ZABRINJAVAJUĆE /

Microsoft šokirao brojem hakerskih napada: 'Ovo je alarmantan oblik prijevare'

Hakerske grupe sve češće napadaju i pojedinačne korisnike računala i smartfona, a cilj je krađa osobnih podataka, financijskih informacija ili kripto-valuta. Sada su hakeri našli i način da brojna računala i smartfone zaraze posebnom vrstom virusa koji ih pretvara u tzv. 'zombi uređaje', te oni sami postaju dio globalne mreže za hakiranje, ili pak za rudarenje kripto-valuta.

Tako je kompjuterski malware virus pod nazivom 'Petya MFT' koji šifrira podatke na kompjuteru mnogo opasnije grupe virusa 'Petya', a od korisnika traži isplatu u kripto-valutama da bi dešifrirao podatke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preko igrica do financijskih podataka

Posljednjih godinu dana, hakeri koriste i popularne igrice na kompjuterima i smartfonima kao bi došli do financijskih podataka. Veliki broj ovih igrica omogućuje kupovinu različitih dodataka za likove u samoj igri za pravi novac (najčešće s kreditnih kartica).

Budući da su u velikom broju slučajeva korisnici samih igrica djeca i tinejdžeri, a obično je kreditna kartica vlasništvo roditelja, hakeri kreiraju različite oglase i reklame u samoj igrici na koje je dovoljno kliknuti kako bi se preuzeo malware virus.

On onda u pozadini skenira uređaj za financijskim podacima, dok igrica nastavlja da radi kao i prije. U posljednjih par godina svjetska industrija video igara okreće preko 150 milijardi dolara, s više od milijardu i po igrača svakog dana. To je za hakerske grupe mnogo 'isplativije' napadati igrice nego li državne i financijske institucije, pa čak i naftne kompanije.

POGLEDAJTE VIDEO: Nema otkupnine, nema krađe, pa što su ond htjeli hakeri u luci Rijeka?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
sjene
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo