Ovogodišnji će Božić, baš kao i onaj prošlogodišnji, biti u znaku pandemije koronavirusa. Zbog pojave omikrona i dodatne blokade distribucijskih centara, mnogi su se prepali da će zbog pojave novog soja virusa i blokade u lukama i na aerodromima ostati bez božićnih poklona ili ukrasa.
Šef Nissana smatra da bi omikron mogao dodatno pojačati nestašicu čipova, a aviokompanije bi ponovno mogle pretrpjeti velike gubitke zbog novih pravila na granicama. Međunarodna ekonomska organizacija tvrdi da "omikron prijeti još većim nestašicama".
Tri, dva, jedan... šoping
Što zbog omikrona, što zbog velikih popusta posljednjih dana u trgovinama diljem svijeta (zbog Black Fridaya i Cyber Mondaya) mnogi su pohrlili u božićni šoping.
"Distribucijski kanali su još uvijek u rasulu. Zato neki kupci kupuju dvostruko više, skladište poklone za svaki slučaj, ako njihovi paketi ne stignu na vrijeme. Pametni kupci ne čekaju Crni petak, nego počinju tjednima prije", rekao je Tom Stephen Colbert.
Hoće li u Hrvatskoj biti dovoljno ukrasa i poklona?
A kakva je situacija u Hrvatskoj te hoće li biti dovoljno umjetnih drvaca, kuglica, ukrasa i poklona govore za RTL Direkt upravitelji nekih od najvećih poduzeća u Hrvatskoj.
Police u hrvatskim trgovinama su zasad pune, a iz jednog trgovačkog lanca poručuju da nema razloga za zabrinutost.
"Svega ima za Božić, sve je pripremljeno, sve je nabavljeno, tako da nema straha. To se nabavlja puno unaprijed. Sve je spremno", rekao je predsjednik Uprave Emmezete Slobodan Školnik za RTL Direkt.
Iako je međunarodni transport u Europi stabilan, ako poklone ili božićne ukrase naručujete iz Kine ili Amerike trebat će vam više strpljenja jer se radi o prekomorskom međunarodnom transportu koji je već dulje vrijeme u neizvjesnoj fazi, a omikron dodatno komplicira situaciju, kazao je direktor tvrtke za međunarodni transport Petar Šimić. "No, ne očekujemo neke dodatne veće probleme od onih koje imamo, a to su prije svega cijene", dodao je Šimić.
'Svaki ozbiljan trgovački lanac ima dva ili tri dobavljača'
"Pošiljke su do nas prije korone putovale avionom, sada cestovnim prometom, dobar dio pošiljaka iz Kine dolazi kopnenim putem i, primjerice, zadržava se u skladištima Amsterdama. Ali kada dođe u Hrvatsku, unutar par dana je na adresi korisnika", otkrio je Krešimir Domjančić, voditelj odnosa s javnošću Hrvatske pošte.
"Svaki ozbiljan trgovački lanac ima dva ili tri dobavljača. Ako jedan zašteka, ako primjerice nabavlja iz Kine, drugi se možda pobrinuo za to. Rekao bih da će kupci, ono što su navikli, kupovati u 99 posto slučajeva i imati to na blagdanskom stolu", rekao je za RTL Direkt Drago Munjiza, direktor trgovačkog lanca Lonia.