KAOS S KOFERIMA /

Gužve na njemačkim aerodromima najmanji su problem: Iza njih se krije nešto puno opasnije po promet i turizam

Image
Foto: Daniel Slim / AFP

Dugi redovi, izgubljena prtljaga, otkazani letovi… Na njemačkim zračnim lukama vlada pravi kaos zbog nedostatka osoblja. Vlada želi pomoći dovođenjem radnika iz inozemstva – ali to i nije tako lako

28.6.2022.
16:15
Daniel Slim / AFP
VOYO logo

"Kaos s koferima", o kojem se posljednjih dana toliko govori, za mnogo putnike je možda i najmanji problem. Njih na zračnim lukama trenutno čeka toliko iznenađenja, a u ručnoj prtljazi prije svega trebaju imati jednu stvar: vrijeme.

Problem je što su tijekom pandemijskih godina kompanije drastično smanjile broj zaposlenih ili što su mnogi od njih pronašli druge poslove. Prema podacima Njemačkoga gospodarskog instituta (IW), na zračnim lukama u Njemačkoj nedostaje više od 7000 radnika.

Image
KAOS U ZRAČNOM PROMETU /

Sve više letova se otkazuje, a sada se zna i zašto: U srpnju njih čak 55 neće poletjeti iz europskih gradova prema Hrvatskoj

Image
KAOS U ZRAČNOM PROMETU /

Sve više letova se otkazuje, a sada se zna i zašto: U srpnju njih čak 55 neće poletjeti iz europskih gradova prema Hrvatskoj

Pored toga, pandemija još nije ni blizu kraja: zbog velikog broja zaraženih koronavirusom, zrakoplovna tvrtka Lufthansa otkazala je 3000 letova u špici sezone godišnjih odmora. Avio-kompanija EasyJet samo je u Berlinu otkazala tisuću letova, piše Deutsche Welle.

Kratkoročna pomoć

Iako se njemačka vlada ne smatra odgovornom za to, ona sada želi kratkoročno pomoći. Ministarstva prometa, rada i unutarnjih poslova formirala su radnu skupinu, ali izazovi su veliki.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedan od glavnih problema je nužna sigurnosna provjera. Provjeru ručne prtljage i kontrolu putnika savezna ministrica unutarnjih poslova Nancy Faeser ni u kojem slučaju ne želi prepustiti nekvalificiranim pomagačima iz inozemstva, što je potvrdio i njezin glasnogovornik Maximilian Kall: "Na sigurnosnim kontrolama to ne dolazi u obzir, jer su za to nužni obuka i poštovanje sigurnosnih standarda: moguće je samo za jednostavnije poslove, kao što je otpremanje prtljage."

Osobito puno radnika nedostaje za kontrolu prtljage i putnika, pa se postavlja pitanje, može li se problem uopće riješiti planiranim dovođenjem radne snage iz inozemstva.

Dovlačenje radnika iz Turske

Jedan sezonski radnik koji u polju bere šparoge razlikuje se od radnika koji radi na tako osjetljivom mjestu kao što je zračna luka. Taj drugi, bez obzira gdje je raspoređen, mora biti apsolutno pouzdan u sigurnosno-tehničkom smislu i mora biti detaljno provjeren. Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, savezne pokrajine su zadužene za te provjere i one obično traju dva tjedna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plan je da se dovede oko 2000 radnika iz zemalja koje nisu članice EU-a, uglavnom iz Turske. Ta zemlja je dobar izbor, jer zbog postojećeg sporazuma o pridruživanju između EU-a i Turske, pravne prepreke nisu toliko velike, kao u slučaju nekih drugih zemalja.

Ugovori i smještaj za radnike

Ali, ni sve to situaciju ne čini jednostavnijom. Njemački ministar rada Hubertus Heil zahtijeva da radnici iz inozemstva dobiju odgovarajuće, pa makar i vremenski ograničene ugovore i da imaju pristojan smještaj. Problem s lošim kolektivnim smještajem za zaposlene u mesnoj industriji pokušalo se riješiti još u vrijeme prethodne vlade i sada se ne trebao ponovo pojaviti na nekom drugom mjestu.

Još uvijek je nejasno koliko brzo se sva ta pitanja mogu razjasniti i koliko brzo novi "gastarbajteri“, kako ih neki zovu, uopće mogu doći. O tomu ovisi i koliko strpljenja putnici koji idu na odmor trebaju ponijeti sa sobom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike