Bauer Media je multimedijski konglomerat, a Richard Dawkins njihov glavni operativni direktor zadužen za radijsku industriju u Europi, dužnost koju je preuzeo nakon karijere na BBC-u. Ujedno je i član Izvršnog odbora Udruženja europskih radija. Njegovo znanje i iskustvo čine ga odličnim sugovornikom za razgovor o budućnosti radija s obzirom na audio revoluciju koja se razbuktala i o novim načinima povezivanja s radijskom publikom.
Intervju s istaknutim kreativcem europske radijske industrije, u suradnji s udrugom HRF, donosi Amm Global Institut čiji je osnivač Ivan Jurić-Kaćunić.
Uoči ovogodišnjeg Svjetskog dana radija, istraživanje britanskog Radiocentra pokazalo je visoku razinu povjerenja u radio među svim slušateljima. Imate li podatke iz drugih zemalja, članica Europskog udruženja radija?
Prema godišnjem istraživanju Eurobarometra koji objavljuje Europska komisija, radio je medij kojemu se u Europi najviše vjeruje i tako je već deset godina zaredom. Takav trend je zabilježen na brojnim tržištima na kojima djeluje Bauer Media Audio.
U Poljskoj, naša RMF FM radio postaja prepoznata je kao medij kojemu se najviše vjeruje u zemlji u 2020. godini, prema izvještaju Reutersovog instituta ‘Digital news report’, a riječ je o trećem takvom priznanju. Također, Institut za praćenje medija ocijenio je taj radio vrlo utjecajnim u formiranju javnog mnijenja među radijskim postajama, a na prvom je mjestu među svim promatranim medijima u izvješću za ožujak.
U Slovačkoj je Radio Expres vodeći radijski brend na tržištu. Prema nedavnom istraživanju Reutersovog instituta riječ je o komercijalnom radiju kojemu se najviše vjeruje i koji je u top pet medijskih brendova u Slovačkoj po pitanju povjerenja, ispred popularnih TV postaja, kao što su TV Markiza i TV Joj. Istraživanje je također pokazalo da se radijsko oglašavanje smatra najvjerodostojnijim, a 72% slušatelja je izjavilo da slušaju reklame na radiju.
Norveška agencija za medije provela je istraživanje koje pokazuje da su Norvežani sve zadovoljniji s radijem, zadovoljstvo je s 55% u 2019. naraslo na 63% u 2020. godini, što su ispitanici pripisali radijskom sadržaju, broju kanala, pokrivenosti i radijskom signalu.
Kako možemo poboljšati oglašavanje u ovim nesigurnim vremenima?
Tijekom nesigurnih vremena publika traži sadržaj koji je relevantan u njihovoj trenutnoj situaciji. Brendovi i oglašavanje trebaju biti informativni, puni podrške ili pružati izvor zabave i bijeg od stvarnosti, ako je potrebno.
Kontinuirana i pozitivna komunikacija s publikom je važna, a pronaći odgovarajući ton komunikacije je od ključne važnosti. Plus, važno je prilagoditi reklamni prostor oglašivačima i slušateljima.
Oglašivači su sada uvidjeli prednosti koje radio nudi. Mnogi od njih su se preusmjerili na radio jer je puno agilniji, brži i isplativiji te jednostavniji za kreiranje reklama u uvjetima socijalne distance.
U tijeku je audio revolucija s novim radijskim brendovima, pametnim zvučnicima, podcastima, streaming, digitalnim platformama... Kakva je budućnost radija?
Slušatelji i dalje cijene radio i njegove sadržaje, ne samo kao pouzdanu platformu, nego i kao izvor informacija, odabrane glazbe, ali i zbog onoga što je najvažnije – sposobnosti da učini njihov život ljepšim. Stoga je važno da je radio dostupan na relevantnim platformama kako bi slušatelji lako dolazili do postaja koje vole. Bauer Media radijske postaje pronalaze nove načine povezivanja s publikom putem online platformi, kao što su aplikacije, web stranice i povezani uređaji, kao i pružajući slušateljima emisije na zahtjev i podcaste.
Iako podcast postoji već neko vrijeme, njihovo slušanje se povećalo za vrijeme pandemije, mnogi slušatelji se okreću medijima u potrazi za zabavom i bijegom. Konzumacija podcasta nastavit će se i kada se život vrati u normalu, jer publika sve više cijeni nezamjenjivo audio iskustvo.
I konačno, divno je vidjeti toliko audio inovacija – od podcasta do platformi kao što su pametni zvučnici, koji se sve više integriraju u svakodnevni