Mladi su i obrazovani, žele posao koji vole, dobru plaću i puno slobodnog vremena

Oni žele posao koji vole, dobru plaću i što je najvažnije, još puno slobodnog vremena.

21.10.2013.
15:35
VOYO logo

"Šezdesetosmaši", "baby-boomeri", "Generacija golf" - od 1990-ih godina sociolozi i autori u Njemačkoj pokušavaju određenim dobnim skupinama dati neko grupno, generacijsko ime. "Šezdesetosmaši" su tako bili pioniri seksualne revolucije i studentskih prosvjeda, "baby-boomeri" izdanci godina neuobičajeno visokog nataliteta, današnji 40- do 50-godišnjaci su nazvani po Volkswagenovom automobilu: "Generacija golf". Njih prati glas da su godine svoje mladosti proživjeli u čistom hedonizmu i bez interesa za politiku.

Oni koji su 1990-ih godina bili mladi smatraju se "Generacijom X" - nazvanom po romanu Douglasa Couplanda čiji likovi iz subkulturnog miljea predstavljaju novu omladinu kritičnu prema materijalizmu i potrošačkom društvu.

Nova etiketa novih mladih

I današnji mladi u dobi između 20 i 30-godina strpani su u jednu generacijsku ladicu s etiketom "Generacija Y", no ''oni se pritom znatno razlikuju od prethodnih generacija", kaže Jutta Rump s Instituta za zapošljavanje u Ludwigshafenu, piše Deutsche Welle.

Njima je najvažnije da ih posao koji rade ispunjava, da im je zabavan, da ih veseli, da ga smatraju smislenim i da se uklapa u njihov životni koncept. Takve zahtjeve prije svega mogu postavljati kandidati za posao u branšama u kojima vlada nestašica radne snage. Mladi bez završenog obrazovanja i s niskim kvalifikacijama ne mogu ni pomišljati na ovakav luksuz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Karijera da, ali ne pod svaku cijenu

Mnogi predstavnici "Generacije Y" u Njemačkoj su, međutim, visoko obrazovani i sada polako osvajaju tržište rada. Zbog demografskih promjena je postotak mladih pak u ukupnom stanovništvu sve manji. To je, naravno, prednost za mlade akademski obrazovane Nijemce koji se natječu za posao - konkurencije na tržištu rada je sve manje i oni mogu postavljati sve veće zahtjeve budućim poslodavcima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predstavnici njemačke "Generacije Y" ne žele ostvariti karijeru po svaku cijenu. Njima je važnije da imaju vremena za prijatelje i obitelj, a taj trend se može uočiti u čitavoj Europi. Unatoč financijskoj i gospodarskoj krizi oni su izrazili želju da manje vremena provode na poslu i da im on omogući osobni razvoj.

Iako se isprva tako ne čini, no ima i dobrih vijesti i za poslodavce: ako je zadovoljna uvjetima rada, "Generacija Y" može biti vrlo produktivna. Lijena u svakom slučaju nije.

Nema više burnouta

Ovakav stav nove generacije zapravo je usvojen na temelju njihovih roditelji - upravo su oni svjedočili primjeru svojih roditelja kako previše rada odvodi u bolest. Opća iscrpljenost radnom svakodnevicom poznata pod dijagnozom burnout za njih je fantom koji prijeti kada nema dovoljno ravnoteže između posla i privatnog života (work-life-balance).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
stipendisti
NOVO
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
'NE ŽELIM TO, ALI...' /

Trump zaprijetio Putinu 'razornom' kaznom ako ne prihvati ukrajinski dogovor o prekidu vatre