Facebook je najveća svjetska društvena mreža i jedan od najvećih svjetskih tehnoloških lidera. S oko tri milijarde mjesečnih korisnika, Facebook je postao važan dio života ljudi diljem svijeta, kao i velika marketinška platforma.
Uz sve to, Meta (Facebookova matična tvrtka) također posjeduje Instagram, WhatsApp i VR tvrtku Oculus. Ukupna vrijednost tvrtke Meta je oko 800 milijardi dolara, što je svrstava u vrh najvećih kompanija, zajedno s Appleom, Saudi ARAMCO, Microsoftom, Alphabetom (Google) i Amazonom.
Nedostupnost na kineskog tržištu
Međutim, Meta i Facebook još uvijek ne mogu ući na jedno od najvećih svjetskih tržišta – kinesko. Stroga politika Komunističke partije, koja daje prednost domaćim uslugama i tvrtkama (Alibaba, Tencent, Weibo), znači da Facebook, Instagram i Whats App (kao i Google, Twitter-X, Snapchat, Reddit i Telegram) nisu dostupni na najvećem tržištu na svijetu.
Stručnjaci procjenjuju da bi Facebook ulaskom na kinesko tržište dobio oko 300 milijuna novih korisnika te da bi udvostručio svoju tržišnu vrijednost. Iako se sam Mark Zuckerberg nekoliko puta pokušao približiti vrhu KP-a i kineskom vodstvu, Facebook je ipak ostao zabranjen. Zuckerberg i Appleov Tim Cook također su se sastali s predsjednikom Xi Jinpingom 2017., no kineska vlada nije promijenila mišljenje.
S druge strane, Apple je jedna od najpopularnijih kompanija u Kini koja čini oko 20 posto ukupne prodaje, a godišnje se proda oko 45 milijuna iPhone pametnih telefona. Oko 95 posto svih Appleovih pametnih telefona, tableta i prijenosnih računala proizvodi se u kineskim mega-tvornicama Foxconn i Pegatron. Do kraja godine Kina će preteći SAD i postati najveće tržište za Appleove proizvode.