Direktor američkog Volkswagena pred američkim Kongresom uputio je službenu ispriku javnosti.
"U moje i ime mojih kolega ovdje i u Njemačkoj iskreno se ispričavam za upotrebu softvera koji je napravljen da lažira emisije dušikova oksida na eko testu", rekao je Michael Horn, izvršni direktora američkog Volkswagena.
Iako je priznao da je za problem s emisijama ispušnih plinova znao čak 18 mjeseci prije izbijanja skandala, Horn je odgovornost prebacio na niži menadžment.
"Ovo nije bila korporativna odluka. Nije bilo sjednice upravnog odbora na kojoj se odobrilo korištenje spornog softvera. Nekoliko inženjera iz nekog je razloga odlučilo samo ih ugraditi", nastavio je Horn.
Kongresmenu Colinsu to je bilo teško za povjerovati.
"Volkswagen pokušava uvjeriti SAD da je to bila odluka nekoliko inženjera? Ja to odbijam prihvatiti", rekao je Chris Collins.
Kako bi doznali tko je doista kriv, njemački istražitelji jučer su iz ureda u sjedištu koncerna odnijeli dokumentaciju.
"Nadamo se da ćemo s ovom dokumentacijom pronaći dokaze o odgovornosti i krivnji. Želimo doznati i razloge i načine na koji su se ugradili lažni softveri", rekao je njemački tužitelj Klaus Ziehe.
Volkswagenovi radnici misle kako je skandal prenapuhan jer su auti ipak tehnički ispravni.
"Mislim da je sve ovo malo preekstremno. Auti su ispravni i svi daju sve od sebe da se problem riješi", rekao je jedan od njih.
Radnici se nadaju da loše odluke vodstva neće utjecati na zaposlenike.
Nažalost, već utječu. Skandal je kompaniju koštao više od trećine njezine tržišne vrijednosti, a potresena je i cijela njemačka auto industrija.